Kinyitja a HipChatet az Atlassian
A céges csevegőplatformok virágzását éljük, az Atlassian-féle HipChat most igyekszik a nagy versenytársak, mint a Slack elé vágni. A chatbot és az egyszerűbb API-k után már a kliens felületét is programozhatóvá teszi.
Kemény verseny kezd kibontakozni a céges csevegőplatformok között. A Slack sikere (független cégként és startupként) nagy figyelmet kap, de vannak versenytársai a csevegőrendszernek az újgenerációs megoldások között. Az egyik a JIRA-t is fejlesztő Atlassian által felvásárolt és tovább fejlesztett HipChat, amelyet szintén kevés fejlesztőnek kell bemutatni.
Úgy tűnik a verseny most a platform- és ökoszisztéma-építés felé indult el, minden szereplő arra törekszik, hogy minél több, a céges környezetben amúgy is használt más szoftverekkel legyen összeköthető valamilyen formában. Ennek jellemző formája, hogy az üzeneteken keresztül más rendszerek (például Git) irányíthatóak, a kommunikáció pedig kétirányú is lehet, vagyis üzenetben parancs is kiadható, de a rendszerek állapotváltozásáról a chatbot tud azonnali üzenetet is küldeni (commitról, felügyeleti rendszerről, stb.).
Egy callcenter-beépülő, HipChathez
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Egy új irányt szabhat most a HipChat, az Atlassian ugyanis a HipChat Connect felületét is megnyitja külső fejlesztők felé, így készíthetőek olyan beépülő modulok, amelyek a rendelkezésre álló eszköztárat bővítik. "A HipChat Connect egy olyan platform, amely az összes rendelkezésre álló kontextuális adatot össze tudja gyűjteni, appokból, a webről, mobilról, jelenlétkijelzéssel és csapatüzenetekkel, anélkül, hogy a felhasználónak folyamatosan váltania kellene az alkalmazások között" - mondta a HipChat igazgatója, Steve Goldsmith a TechCrunch-nak. Az izgalmas újdonság, hogy a beépülők nem csak asztali környezetben, hanem mobilon is elérhetőek lesznek.
A platformra már több partner is felkapaszkodott, a listán olyan cégek vannak, mint Meekan, New Relic, PagerDuty, StatusPage.io vagy a népszerű ügyfélkezelési megoldás, a Zendesk. A partnerek ezeket feltölthetik az Atlassian Marketplace-be (hiszen mit ér egy platform saját alkalmazásbolt nélkül), ahol egyébként a cég szerint már több, mint 2000 bővítmény és egyéb integrációs megoldás található, ezek pedig a bolt hároméves fennállása során mintegy 100 millió dolláros bevételt termeltek a fejlesztőknek.