Megírja helyettünk a válaszlevelet a Google Inbox
Hamarosan prediktív válaszokat ajánl a Google alternatív levelezőkliense, az Inbox. Az alkalmazás frissen bejelentett funkciója gépi tanulás segítségével ad három rövid, lehetséges választ az emailben érkező kérdésekre, amelyek közül a felhasználó választhatja ki a legmegfelelőbbet. Legalábbis amíg angolul használja a szoftvert.
Ha emailezésről és a Google-ről van szó a legtöbbeknek valószínűleg a Gmail ugrik be elsőre, a vállalat ugyanakkor tavaly egy második levelezőszolgáltatást, is elindított Google Inbox néven. A kísérleti megoldásban a cég elhagyta az ismerős email kliensektől megszokott megközelítéseket, az a leveleket automatikusan különböző kategóriákba osztja, amelyek külön-külön jelzik az új üzenetek számát.
Az Inbox most nem csak a levelek kategorizálásán, de a levélíráson is újít, annak feladatát egyes esetekben kivéve a felhasználó kezéből. A megoldás a gyors, tömör válaszokat igénylő emaileknél vehető igénybe, ezekhez a szoftver mindjárt három rövid választ generál, amelyek közül választhat a felhasználó. A módszer elsőre az okostelefonokról - sőt azok elődeiről - is ismert előre betárazott válasz-SMS-ekre, emlékeztet, noha a keresőóriás szerint ennél jóval többről van szó.
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
Az Inboxban generált válaszokért egy, pontosabban két neurális hálózat felel, amely gépi tanulás segítségével állítja össze a lehetséges válaszokat. Az első rendszer elemzi az érkezett levelet, amely tartalmából egy a Google fejlesztői által "gondolatvektornak" keresztelt értéket hoz létre. Ez lényegében az email tartalmának összefoglalása, a formai tényezők elhagyásával: a "Ráérsz holnap?" , illetve a "Jó neked a holnapi nap?" ennek megfelelően hasonló értékeket adnak. A következő lépésben a második hálózat erre a vektorra húz rá szavanként egy nyelvtanilag helyes választ.
Külön érdekes, hogy a rendszer a fentiekhez szükséges minden tudását tanulással szedte össze - és szedi össze a későbbiekben is, a funkció élesedésével ugyanis a felhasználók újabb leveleiből is folyamatosan tanul majd. Ennek kapcsán a Google igyekszik mindenkit megnyugtatni, a leveleket emberek nem olvassák, ahhoz a felhasználón kívül csak a szoftver fér hozzá.
A vállalat egyre komolyabb tapasztalatra tesz szert a gépi tanulás területén, azt többek között a Google Now virtuális asszisztens is alkalmazza, sőt a cég nyáron a Gmail spamszűrőit is felturbózta, szintén egy neurális hálózatra támaszkodva. Persze a keresőóriás mellett más nagyvállalatok is dolgoznak hasonló módszerekkel, ide sorolható például a Facebook ugyancsak frissen bejelentett értesítési rendszere, amely a szokásos tájékoztatások mellett kontextuálisan releváns információkat ad a felhasználóknak - gyakorlatilag egy Google Now klónról van szó.
Az Inbox új, prediktív funkciója több lépcsőben válik elérhetővé, Android és iOS rendszereken a hét folyamán - legalábbis azoknak akik angol nyelven használják a szoftvert és angolul is leveleznek. Azt egyelőre nem tudni, hogy más nyelveken a vállalat egyáltalán kiadja-e az új opciót, és ha igen, mikor.