Az okostelefonok húzták le az LG harmadik negyedévét
Veszteséget könyvelt el az idei harmadik negyedévben az LG mobil kommunikációs üzletága, ami a cég teljes profitján is jól látható nyomot hagyott. Az időszakban a vállalat főleg a háztartási gépekre támaszkodott - ugyanakkor a járműkomponensekhez is fűz reményeket.
Jelentős visszaesésről számolt be idei harmadik negyedéves jelentésében az LG. A vállalat tavaly ilyenkor elkönyvelt, 12,9 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonos bevételéhez képest most valamivel gyengébb, 12,3 milliárdos eredményt ért el - a csökkenés profit terén egészen látványos, az a 2014 Q3-as 178,4 millió dollárról 109,8-ra esett, ez több mint 38 százalékos zuhanást jelent.
A gyenge teljesítményért elsősorban a mobil kommunikációval, azaz többek között az okostelefonokkal foglalkozó divízió felel, amelynek bevételei egy év alatt mostanra majdnem 21 százalékot estek, 2,97 milliárd dollárra - a részlegnél a cég nagyjából 68 millió dollár veszteséget könyvelhetett el. Ez az éves szinten 11 százalékkal visszaesett, 14,9 milliós eladott darabszám mellett az árcsökkenéseknek is köszönhető - az LG telefonjaira még a koreai piacon is 16 százalékkal csökkent a kereslet. A vállalat elsősorban a nemrég bejelentett V10 okostelefontól és persze már most rendkívül pozitív visszhangot kiváltó Nexus 5X-től várja a részleg fellendülését a következő negyedévben.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A televíziókért is felelős otthoni szórakoztatóelektronikai üzletág szintén enyhe leszállóágba került, nagyjából 5 százalékkal teljesített gyengébben mint 2014 harmadik negyedévében, 3,77 milliárd dollár bevételt és 32,4 millió dollár profitot termelve a vállalatnak. Az LG ugyanakkor optimista, az elmúlt hónapokban ugyanis növekedést tapasztalt a területen, amelynek az ünnepi szezon valószínűleg újabb lökést ad. A cég előrejelzései szerint a tévék piaca - amelyen a gyártó egyébként a második helyet foglalja el, közvetlenül a Samsung után - nem éri el a tavalyi szintet, a prémium eszközök, mint az UHD tévék iránti igény azonban nőni fog.
A háztartási gépek divíziója ha enyhén is de növekedést könyvelhetett el a tavalyi Q3-hoz képest: a bevétel valamivel több mint négy százalékot gyarapodva 3,6 milliárd dollárnál állt meg, amelyhez egészséges 215 millió dolláros profit párosul. A részleget Észak-Amerika húzta, főleg a prémium hűtők terén, de a mosógépek is növekedést hoztak, a vállalat szerint a javított termékmixnek köszönhetően. A gyártó a következő időszakban tovább népszerűsíti majd kelendőbb termékeit a hazai piacon, összességében azonban mérséklődő keresletre számít.
Az LG a fentiekhez képest apró járműkomponens részlege is stabilan növekszik, az idei harmadik negyedévben 422 millió dollárt söpört be - emellett ugyanakkor vékony, kevesebb mint egymillió dolláros üzemi veszteséget könyvelhetett el, a folyamatos kutatás-fejlesztési befektetések miatt. Utóbbiak főként az elektromos autókba szánt alkatrészeket célozzák, amelyekhez a vállalat nagy reményeket fűz, különösen az ősszel kirobbant Volkswagen-botrány tükrében.