:

Szerző: Gálffy Csaba

2015. október 27. 12:29

Megújult a Facebook értesítési rendszere mobilon

Gyakorlatilag kifejleszti a saját Google Now-klónját a Facebook. Ehhez a mobilos Facebook app értesítési felületét használja majd a cég, ide kerülnek majd a kontextuális kártyák az időjárástól a kedvenc focicsapat eredményéig.

Alaposan megújítja mobilos kliensappjában az értesítések kezelését a Facebook. A cég sajtóközleménye szerint egy új, kibővített, személyre szabott felület várja hamarosan a felhasználókat, amely az eddigi értesítések mellett számos olyan információmorzsát is átvesz, amelyeket eddig a hírfolyamban kapott meg a felhasználó.

Az átdolgozott Notifications panel leginkább a Google Now-ra emlékeztet, ide rakja a jövőben a Facebook azokat a kontextuálisan releváns információkat, amelyek éppen ott és éppen akkor fontosak lehetnek. Ilyenek lehetnek a barátok különböző évfordulói, születésnapjai, sportesemények eredményei, tévés emlékeztetők ("hamarosan kezdődik a Barátok Közt"), illetve a közelgő Facebook-események. Hogy mi számít relevánsnak, azt a Facebook a lájkolt oldalakból következteti ki, ha Barcelona-rajongók vagyunk, akkor feldobja a csapat közelgő és lejárt meccseit.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Amitől viszont egyértelmű Google Now-nyúlás lesz a felület, az a kiegészítő információk tömege, a várható napi időjárástól a környéken éppen játszott moziműsorig, a közeli közösségi eseményektől a kontextuálisan releváns hírekig rengeteg minden megjelenik majd ezen a felületen. Természetesen a lokáció-alapú ajánlásokat sem hagyja ki a Facebook, este éttermet és kocsmát kínál, linkekkel az adott helyek Page-ére. A felhasználói élmény egyébként szintén a Google-től származik, az értesítések képpel-információval összecsomagolt kártyákon jelennek meg.

Az új Notifications első körben az Egyesült Államokban rajtol, és az androidos és iOS-es kliens is megkapja majd (Windows Phone-ról nem tesz emíltést a cég).

Mobilos Facebook - gigantikus és gyorsan nő

A napokban egy érdekes statisztikára lettünk figyelmesek, amely már önmagában megmagyarázza, hogy miért kell jobban odafigyelni a Facebook mobilos törekvéseire. A teljes (ismétlem: teljes) magyar weben már 1,3 százalékot tesz ki a mobilos Facebook appon keresztül letöltött oldalak aránya.  A Facebook app ugyanis a falon lekattintott linkeket nem az alapértelmezett böngészőben nyitja meg, hanem appon belül egy webview-t használ erre. Innen visszalépve természetesen felhasználó újra a hírfolyamban találja magát, így igyekszik appon belül tartani a Facebook.

Az 1,3 százalék ugyan nem tűnik magas aránynak, de ha ezt a teljes magyar internetre vetítjük ki (legalábbis annak a Gemius által mért részére), akkor már ijesztően/lenyűgözően magas számok jönnek ki, a 813 millió letöltésből már 10,6 milliót ez ad - mintegy kétszer annyit, mint az OS X-en futó Safari és nyolcadannyit, mint a mobilos Chrome. Pontosan emiatt hírértékű, hogy mit is kezd a Facebook ezzel az alkalmazással - sok felhasználónak ez az app maga az internet.

a címlapról