Tovább könnyítené a toborzást a LinkedIn
A cég automatizálja a Recruitert, az ajánlási programok hatékonyságát pedig egy új szolgáltatással növelné. Előbbi – és fontosabb – fejlesztés csak jövő év első negyedévében lesz elérhető, a Referrals viszont már november elsejétől.
Új, illetve frissített, a professzionális toborzóknak szánt terméket jelentett be Talent Connect konferenciáján a LinkedIn. A mintegy 380 millió regisztrált felhasználóval rendelkező karrieroldal alaposan átgyúrta a jelöltek keresésére szolgáló Recruitert, valamint bemutatta a Referralst, amivel a munkavállalói ajánlások követését lehet hatékonyabbá tenni. A cég a következő hónapokban meglévő alkalmazásait is megújítja, valamint egy új terméket is bejelent majd, ami jelenleg a Project Voyager kódnevet viseli, és az ígéretek szerint a portfólió egyik legfontosabb eleme lesz.
Algoritmizált jelöltvadászat
Fejvadászoknak és toborzással (is) foglalkozó HR-esek valószínűleg kitörő örömmel fogadják az átdolgozott Recruitert. A mára az egyik legfontosabb toborzási eszközzé váló szolgáltatásba a LinkedIn fejlesztői olyan funkciókat építettek be, melyek jelentősen megkönnyíthetik és felgyorsíthatják a jelöltállítási procedúrát. A cég minél jobban szeretné redukálni a keresés paraméterezéséhez szükséges időt, és a korábbinál jobban a toborzók keze alá dolgozni, így lehetővé teszi, hogy saját munkavállalói minták alapján lehessen keresni az adatbázisban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ehhez mindössze ki kell választani az összehasonlítási alapként szolgáló alkalmazottat, az algoritmus pedig megjeleníti azokat a profilokat, melyeket a leginkább megfelelőnek ítél. A listát finomhangolni is lehet majd, a Recruiter ugyanis lehetőséget biztosít a keresési feltételek szerkesztésére. Egyszerűbbé válik az összehasonlítási alap nélküli keresés is, a szolgáltatás csupán egy-két feltétel megadása után segít majd összerakni a részletes lekérdezést úgy, hogy például egy adott munkakörhöz tartozó releváns adatokból ajánl.
A Spotlight szintén a szűrésben fog segíteni, azzal, hogy kiemeli azokat a profilokat, melyek tulajdonosai az átlagosnál kicsit "közelebb" állhatnak a toborzó cégéhez például korábban jelentkeztek egy pozícióra, meglévő alkalmazottak közvetlen kapcsolatai.
A megújult Recruitert a LinkedIn valamikor 2016 első negyedévében tervezi kiadni, meglévő előfizetőknek ingyenes frissítésként lesz elérhető.
Ajánlások LinkedIn módra
A LinkedIn (és egyébként általában a toborzók szerint) szerint a céges munkavállalói ajánlási programok hatékonysága és aktivitási mutatója jóval alacsonyabb az ideálisnál. Ajánlással általában gyorsabban lehet lefolytatni egy-egy felvételi folyamatot, és az így bekerülő munkatársak a személyes kötődés miatt jellemzően hűségesebbek is, mint a hagyományos úton felvett társaik utóbbi kiemelten fontos munkáltatói szempont.
A november elsejével élesedő Referrals ezt az aktivitást próbálja felpörgetni. A céges Referrals oldalra belépve az alkalmazottak láthatják, hogy közvetlen kapcsolataik közül kiket lehet érdemes ajánlaniuk egy-egy nyitott pozícióra, és rögtön erről a felületről megoszthatnak munkalehetőségeket ismerőseikkel. Toborzói oldalon a felelősök teljes mértékben nyomon követhetik az ajánlási folyamatokat (aktivitás, hatékonyság), és a Referrals a LinkedIn szerint könnyen illeszthető a vezető toborzásmenedzsment-megoldásokba.
Megújuló alkalmazások
A LinkedIn a jövőben is marad eddig bevált stratégiája mellett, így egyetlen nagy és komplex alkalmazás helyett inkább több, fókuszált appban kínálja szolgáltatásait. A cég a következő hetekben-hónapokban teljes megújulást ígér, továbbá egy új terméket is a Project Voyagerről azonban egyelőre nagyon keveset tudni. Joff Redfern termékfejlesztésért felelős alelnök szerint a Voyager a LinkedIn kínálatának "gravitációs középpontja" lesz, ami egy hub-féle alkalmazásra is utalhat.