Már 1500 Steam-játék támogatja a Linuxot
Elérte a bűvös 1500-as határt a Linux-kompatibilis játékok száma a Steam könyvtárában. Ezzel az operációs rendszer támogatása már az Apple OS X közelébe ért, a Windows azonban továbbra is nagyon messzinek tűnik.
Már 1500 játék rendelkezik natív Linux-támogatással a Steam könyvtárában - adta hírül a Phoronix. A lap számítása szerint a mérföldkövet múlt héten érte el a Valve játékboltja, összehasonlításképp jelenleg mintegy 6464 játék támogatja a Windows-t és 2323 támogatja az Apple OS X operációs rendszerét.
A Steam for Linux érkezését még 2013-ban jelentette be Gabe Newell, a Valve társalapítója és igazgatója. Akkor óvatos reménykedés fogadta a bejelentést, a szabad szoftveres platform ugyanis a játékipar szempontjából jelentéktelennek és elhanyagoltnak számít, ezen azonban változtatni kívánt az egyik legerősebbnek számító disztribúciós csatorna, a Steam.
A Steam-Linux kapcsolat nem a véletlen műve, a Valve-nak komoly érdeke fűződik ahhoz, hogy minél több játék váljon elérhetővé Linuxra. Ennek oka, hogy saját játékplatformja, a konzolok és a PC-k ellen csatába küldött SteamOS maga is Linux alapú, így ennek elterjedéséhez (értelemszerűen) a linuxos játékokra is szükség van. A rendszer fejlesztése ugyan folyamatosan problémákkal küzd és alaposan el is csúszott, a játékok portolása azonban folyamatosan zajlik, az elmúlt néhány hónapban havonta mintegy 100 új játék kerül be Linux-támogatással a boltba.
Linuxos Steam-kliens fejlesztés közben (forrás: Phoronix).
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Phoronix szerint az öt legnépszerűbb linuxos játék között a Valve saját fejlesztései, Counter-Strike: Global Offensive, a Team Fortress 2 és a Dota 2 viszik a prímet, de a listára feljutott az ARK: Survival Evolved és a Middle-Earth: Shadow of Mordor is. A rendszerre sok kisebb, indie játék is eljutott, de több "nagy", AAA besorolású cím is elérhető, mint az XCOM: Enemy Unknown, a Borderlandsig, a DiRT Showdown, a Company of Heroes 2 és még sok más. A tipikus nagy címek oldalán persze korántsem beszélhetünk paritásról, egyelőre szó sincs arról, hogy a Windows-megjelenéssel egy időben a komolyabb címek azonnal elérhetőek lennének Linuxra is.
A fejlesztők körében sem aratott egyelőre osztatlan sikert a portolás, a Pillars of Eternity fejlesztői például szomorúan konstatálták, hogy a teljes játékosbázisnak milyen parányi szeletét teszik ki a Linux-felhasználók - másfél százalék közötti arányról számoltak be. Ez olyan kicsi részesedés, hogy jelen állás szerint nem fog kifizetődni a portolás. Annak ellenére ugyanis, hogy a játék a keresztplatformos Unity Engine-t használja, a portolás nem volt triviális erőfeszítés.