Majdnem "dislike" gombon dolgozik a Facebook
Dislike gombon, de legalábbis valami hasonlón dolgozik a Facebook, a vállalat vezérigazgatója szerint. Mark Zuckerberg egy fórumon beszélt a jól ismert "tetszik" gomb mellé kerülő új opcióról: az szerinte nem a nemtetszés, sokkal inkább az empátia kifejezését szolgálja majd.
Sok Facebook felhasználó régi vágya valósulna meg, ha a posztok alatti, már a mindennapok szerves részévé vált, felemelt hüvelykujjú kéz mellé, egy "dislike" vagy "nem tetszik" gomb is kerülne. A kérdés már többször felmerült, a közösségi oldal azonban mereven elzárkózott előle - egészen mostanáig.
A CNBC szerint a vállalat alapítója és vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a közösségi oldal Menlo Parkban lévő irodájából, az eseményt a helyszínen, illetve streamen követő közönség előtt tartott fórumon beszélt az opcióról, amelyet a cég nem csak fontolgat, de az alapító szerint már dolgozik rajta és nagyon közel áll egy tesztverzió kiadásához. Nem érdemes azonban rögtön ropogtatni az ujjakat a "nemtetszikeléshez", a Zuckerberg által elmondottak alapján ugyanis nem a szó szoros értelmében vett dislike gombról lesz szó: a vállalat ahogy korábban, továbbra is tartja magát ahhoz, hogy nem kívánja felületét egy olyan fórummá változtatni, ahol a felhasználók pozitív vagy negatív szavazatokkal rangsorolhatják a tartalmakat, mint például a Redditen.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A nem túl távoli jövőben érkező funkció Zuckerberg szerint a nemtetszés helyett sokkal inkább az empátia kifejezésére lesz alkalmas, ami bár valószínűleg nem elégíti ki száz százalékban a jelenlegi, dislike gombbal kapcsolatos igényeket, kétségtelenül hiánypótló lesz, hiszen szomorú posztok alatt a like-ra bökni - még az együttérzés jelzésére is - meglehetősen visszás eredményeket produkálhat.
A felhasználók által követelt, "hagyományos" dislike gombot a közösségi oldal alapítója továbbra is a megszokott indokokkal hárította el, azaz nem akarja, hogy egy-egy felhasználó számára értékes bejegyzéseket mások leszavazzanak, ezzel potenciálisan megbántva őket - érdemes azonban szem előtt tartani, hogy vélhetően a cég számára értékes tartalmakkal, azaz a szponzorált bejegyzésekkel, hirdetésekkel kapcsolatban is ez a helyzet, értelemszerűen nem tenne jót a vállalatnak, ha azokat felhasználói nagy erőkkel kezdenék negatívan értékelni. Az új gomb bevezetése egyébként Zuckerberg szerint egyébként váratlanul komplikált feladatnak bizonyult a cég fejlesztői számára.
Igaz a kezdeményezés úgy tűnik nem fedi majd teljes egészében a felhasználók által megfogalmazott elvárásokat, az szinte biztos, hogy pozitív fogadtatásra talál - még ha az együttérzés kifejezésére jelentősen kisebb is az igény, mint a nemtetszésére. A cég egyelőre nem árulta el a leendő funkció megjelenési dátumát, illetve tervezett nevét sem.