Alvászavarral küzd a SteamOS
Nem támogatja az alvó üzemmódot a Valve SteamOS rendszerének legújabb verziója. Jelenlegi állás szerint a Linuxon problémákkal küzdő funkció a végleges változatba sem kerül bele, miután annak kijavítása túl sok időt és erőforrást foglalna le az amúgy is csúszással küzdő rendszertől.
Nem minden területen hozzák majd a mai konzolok képességeit a Valve SteamOS rendszerével szerelt Steam Machine gépek: a vállalat szerint az operációs rendszerből kimarad majd az alacsony fogyasztású alvó üzemmód. A funkciót támogatja az Xbox One és a PlayStation 4 is, használatával az egyes gépek jóval gyorsabban felébrednek, mint ha teljesen kikapcsolt állapotból indítanák el azokat - ráadásul azonnal a játékba is vissza tudnak ugrani.
A SteamOS-ben azonban úgy látszik nem lesz jelen az opció - annak hiányára a szoftver Github oldalán először egy felhasználó hibajelentésben mutatott rá, később pedig észrevételét a Valve egyik fejlesztője is megerősítette. A cég dolgozója szerint az operációs rendszer legújabb buildjéből azért távolították el a funkciót, mert a Linux grafikus stackjéhez tartozó hardveres és szoftveres támogatás problémái miatt nem tudták volna azt megbízhatóan beépíteni a rendszerbe.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Linuxban egyébként megtalálható az alvó üzemmód, az ugyanakkor korántsem tökéletes: felébredéskor gyakran ütközik problémákba a különböző hardvereszközök ismételt felismerése - ez pedig USB-s kontrollereknél például kifejezetten bosszantó lehet, jócskán rontva a felhasználói élményt. Noha az Ars Technica szerint számos felhasználó akad, aki sosem találkozott hasonló problémákkal, nem elhanyagolható számban fordul elő az is, hogy egyes perifériák az alvó módból való visszatérést követően teljesen "érzéketlenné" válnak.
Sajnos úgy tűnik, a Valve egyelőre túl kemény diónak találta a problémát, és inkább egyszerűen megvált a támogatástól, mintsem a javítással tovább odázza a platform egyébként is jó ideje csúszó megjelenését. Ez a Steam Machine tulajdonosoknak jó eséllyel észrevehetően hosszabb várakozást jelent majd, hiszen a gépeknek nulláról kell majd bebootolniuk és elindítaniuk a kikapcsoláskor futtatott játékot - a pontos időtartam azonban az egyes gépek pontos specifikációitól függ majd.