Egyre kevesebben játszanak a Zynga játékaival
A kaszinójátékok jól mennek, de a játékosszám meredeken esik. Hiába költ átlagosan többet egy játékos, ha az évek óta tartó elvándorlást nem sikerül megállítani, újra elkezdhet suhogni a kasza a cégnél.
Az elmúlt évek szervezeti átalakításai (melyek elsősorban masszív leépítéseket jelentenek) hatására a Zynga pénzügyi helyzete kezd stabilizálódni. Bár a Farmville egykore szebb napokat is látott fejlesztője idei második negyedévét is veszteséggel zárta, annak mértéke mostanra viszonylag alacsonyra csökkent, a bevétel pedig jelentősen felülmúlta az előzetes elemzői várakozásokat. A cég jövőjére legnagyobb veszélyt jelentő másik problémát viszont továbbra sem sikerült orvosolni, az aktív felhasználói tábor meredeken csökken, a trendet pedig a magas árbevételű kaszinójátékok pedig csak ideig-óriáig tudják kompenzálni.
A Zynga a második negyedévét 200 millió dolláros forgalommal zárta, ez éves viszonylatban 30 százalékos növekedésnek felel meg, a nettó veszteség 63 millió dollárról 27 millióra mérséklődött. A vállalat az elmúlt két évben összesen közel félmilliárd dollárt veszített, jelenleg mintegy 1,1 milliárd dollárnyi készpénztartalékkal rendelkezik. Az elemzői várakozásokat felülmúló eredmények elsősorban a kaszinójátékok népszerűségének köszönhető, a Slots franchise forgalma egy év alatt harmadával emelkedett. Ráadásul az alkalmazáson belüli hirdetések (melyek megnézéséért a játékos "játékpénzt" kap) forgalma kilőtt, az előző év hasonló időszakához képest az ezekből származó bevétel 70 százalékot emelkedett, 38 millió dollárra.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A mobilos konverzió egész jól halad, de még mindig elég magas a cég játékaival PC-ken játszók aránya. Az április-júniusi időszakban a Zynga-játékosok kétharmada logolt be okostelefonról vagy tabletről, egyharmada pedig maradt a PC képernyője előtt. A cég legnagyobb problémáját most az elvándorlás jelenti – a játékok sokkal kisebb ütemben vonzanak be új közönséget, mint ahogy azokat a régebbi játékosok megunják.
A havi egyedi felhasználók száma egy év alatt 1,4 millióról egymillióra esett, a havi aktív felhasználói szám (MAU) 121 millióról 83 millióra, a napi egyedi felhasználói szám (DAU) 27 millióról 21 millióra zuhant. Bár az egyes felhasználók "értéke" nőtt (azaz átlagban a Zynga-játékosok többet költenek), ha rövid időn belül nem sikerül megállítani ezt a lejtmenetet, akkor újabb drasztikus működési költségcsökkentésre (tehát még több elbocsátásra) lesz szükség. Egy újabb nagy vágás azonban már komoly kockázatot jelenthet a termékek fejlesztésére, sőt, akár csak szinten tartására is. A Zyngának amúgy is gondot okoz alkalmazottainak megtartása a nehézségek közepette – közel harmaduk egy évnél is rövidebb ideje dolgozik a cégnél.
A cég régóta várt új játékát, a Dawn of Titanst csak a karácsonyi időszakban tervezi kiadni, és más, kisebb új játékokat sem fog a Zynga addig piacra dobni. A vállalat a harmadik negyedévre a mostanihoz hasonló eredményeket vár, a befektetőket pedig úgy tűnik, hogy a folyamatos játékosszám-csökkenés egyelőre nem aggasztja túlzottan – a bejelentést követő első negatív reakció után a részvényárfolyam emelkedésnek indult, pénteki kereskedést már közel 8 százalékos pluszban zárta.