LG: a G4 nem jött be, a TV-k sem kelendőek
Gyenge negyedévről számolt be a vállalat. A telefonos üzletág nyeresége eltűnt, a szórakoztató elektronika veszteséges. A szezonális hatásnak köszönhetően ilyenkor hagyományosan jól teljesítő, légkondícionálókat és háztartási berendezéseket gyártó részleg tudott kompenzálni, az autóipari divízió pedig szép csendben komoly lábbá nő.
Az előzetes elemzői várakozásokat alulmúló üzemi nyereségről és 2014 második negyedévéhez képest jelentősen gyengébb forgalomról számolt be az LG legfrissebb pénzügyi jelentésében. A dél-koreai vállalat bevétele éves szinten 7,6 százalékkal, 12,7 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonra csökkent, az üzemi eredmény a harmadára, 222 millió dollárra, a nettó eredmény pedig a felére, 206 millió dollárra esett vissza. A gyengélkedő telefonos üzletágat és a szórakoztatóelektronikai divízió veszteségét a szezonális hatásnak köszönhetően jól teljesítő, háztartási gépeket és légkondícionáló berendezéseket gyártó részleg tudta kompenzálni, de az év második felére az előrejelzések borús képet festenek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A mobilüzletág darabszámot tekintve ugyan nem teljesített borzasztóan - a tavalyi második negyedéves 14,5 milióról csak 14,1 millióra esett vissza az értékesítés - de az eladások túlnyomó része az olcsó(bb) modellek közül kerültek ki. Ez kombinálva a negyedévben piacra dobott új zászlóshajó G4 magas marketingköltségével és a telefon iránti gyenge kereslettel lényegében teljesen eltüntette a divízió üzemi nyereségét, ami 74 millió dollárról mindössze 170 ezer dollárra zuhant. Ahogy az Engadget megjegyezte: az LG telefononként 1,2 cent üzemi nyereséget tudott elérni - az üzletág teljesítménye és az azt kiváltó okok (erős kínai konkurencia, az igazi differenciálás hiánya) sajnos erősen emlékeztetnek a HTC elmúlt időszakára. Ráadásul az LG a haza piacon is nagy visszaesést szenvedett el, 29 százalékkal kevesebb okostelefont tudott eladni Dél-Koreában, mint egy évvel korábban. A hazai piacon egyébként a nagy rivális Samsung is szenved - mindkét gyártó hatalmas pofont kapott a nagy iPhone-októl, melyek hatalmas vásárlóerőt szívtak el az ázsiai térségben megjelenésük óta.
A szórakoztatóelektronikai üzletág az elmúlt fél évtized leggyengébb három hónapját tudhatja maga mögött. Az elemzői konferenciahíváson elhangzottak szerint a prémium kategóriás tévék fejlesztése a vártnál lassabban térül meg, az olcsóbb kategóriákban pedig hatalmas az LG hatalmas árversenyt kénytelen folytatni főként kínai gyártókkal és a Samsunggal. A konferenciahíváson elhangzott magyarázat szerint főleg Dél-Amerikában és Kelet-Európában, tehát a kiemelten árérzékeny régiókban volt nagy a visszaesés. A részleg üzemi vesztesége 71 millió dollár volt, az üzemi eredményhányad pedig negatív, -2,1 százalék. A cég a közeljövőben az UHD és OLED modelljeitől vár némi lendületet.
A háztartási gépeket és légkondícionálókat gyártó divízió mentette meg a negyedévet: forgalma 10 százalékkal 4,1 milliárd dollárra emelkedett, üzemi eredménye pedig 266 millió dollár volt, hat százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Az LG az eredményesség további javítása érdekében a fejlett piacokon új modelleket és háztartási gépeket fog bevezetni - ez vélhetően olcsóbb eszközöket és egyéb költségcsökkentő intézkedéseket takar.
A fiatal, mindössze kétéves autóipari üzletág gyors ütemben fejlődik, és az eddigiek alapján az LG ezzel a következő években egy stabil, hosszú távon is biztos bevételi forrásként szolgáló lábat növeszthet. A részleg forgalma egy év alatt 18 százalékot nőtt, 410 millió dollárra, az üzemi veszteség (1,37 millió dollár) pedig az előző negyedévekhez hasonlóan biztatóan alacsonyan maradt, dacára a felfutási időszakban jellemzően magas kutatás-fejlesztési költségeknek.
Az LG részvényárfolyama tavaly nyár vége óta majdnem felére esett, jelenleg mintegy 37 dollárnak megfelelő koreai wonon áll.