Tovább küzd a mobilos vásárlással a Telenor
Hiába volt tagja a Magyar Mobiltárca Szövegtségnek a kezdetek óta, a Telenor Magyarország a mai napig nem tudta, vagy nem akarta bevezetni kínálatába a versenytársai által kínált kényelmes, NFC-s fizetési szolgáltatást, helyette a cég parkolási- és autópályadíj-fizetési lehetőséggel, valamint lottóval bővíti Wallet nevű alkalmazását.
Bár évekkel ezelőtt maga is részt vett több ezer előfizető bevonásával a Magyar Mobiltárca Szövetség átfogó, NFC-alapú mobiltelefonos fizetési megoldás tesztjében, a Telenor Magyarország láthatóan máig nem tudja, vagy nem akarja bevezetni kínálatába a részben a MasterCard technológiájára épülő rendszert. A cég helyette tavaly télen új pénzügyi szolgáltatásokat indított ügyfelei számára, melynek egyik támpillérét, a Wallet alkalmazást most bővítette ki a szolgáltató új fizetési lehetőségekkel.
Az iOS és Android platformra elérhető Telenor Wallet így mostantól a mobilparkolás, valamint autópálya használati díj fizetésére, valamint lottószelvények vásárlására is használható (ebből egyedül a mobilparkolás számít újdonságnak), ekkor a szolgáltatónál vezetett mobil egyenleghez adódik hozzá a tranzakció ellenértéke, vagyis egyrészt a megszokott kényelmi díjakkal kell számolniuk az ügyfeleknek, másrészt a tételeket a havi számlával fizetik be az ügyfelek. A szolgáltató ügyfelei emellett a számláikat is kifizethetik az alkalmazással, valamint feltölthetik akár a saját, akár családtagjaik feltöltőkártyás egyenlegét bármilyen, az alkalmazásba felvett MasterCard, Visa és AMEX típusú kártya terhére.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Bár a Wallet alkalmazás igyekszik különböző kényelmi funkciókat nyújtani a felhasználóknak - különösen parkolási tranzakciók során, ahol pl. GPS-jel alapján tájolja be a kocsi helyzetét az app -, az egyik legkényelmesebb mobilos fizetési módszer, az NFC alapú virtuális MasterCard PayPass integrációval a mai napig adós a szolgáltató. Úgy tudjuk, hogy az operátor továbbra is tervezi a Telekomnál és a Vodafone Magyarországnál már elérhető konstrukció elindítását, annak időpontjáról azonban semmilyen konkrétumot nem közölt sem korábban, a Wallet platform indulásakor, sem most.
Mindettől függetlenül jól látszik az is, hogy a PayPass-alapú virtuális bankkártya szolgáltatás egyelőre távolról sem sikertörténet a mobilszolgáltatóknál. A legrégebbi platformnak, a Telekom-féle Mobiltárcának a Google Play áruház letöltési számlálója alapján becsléseink szerint legfeljebb néhány tízezer felhasználója lehet, a Vodafone pedig csoportszinten sem tudott elérni néhány százezer felhasználónál többet. A projekt hazai, meglehetősen döcögős indulásának elsődleges oka elsősorban a finoman szólva is kihívásokkal küzdő magyar pénzügyi kultúrára, illetve annak egyik folyományára, valamint okozójára, a kereskedelmi bankok hozzáállására vezethető vissza.
Az NFC-alapú virtuális bankkártya-megoldás egyelőre csak az OTP ügyfelei számára érhető el, ők jelenleg több tízezer magyarországi elfogadóhelyen fizethetnek érintés nélkül a mobiltelefonjukkal úgy, mintha egy PayPass-kártyát használnának.