Megtalálja végre helyét a Lytro úttörő kamerája?
Szoftverfrissítéssel lép be a VR-tartalmak területére a Lytro: a vállalat nemrég adott ki új szoftvert plenoptikus kameráihoz, amellyel már kifejezetten VR szemüvegekre szánt tartalmak is készíthetők. A frissítéssel továbbá a Lytro 3D-s fényképeinek szerkesztésére Photoshopban is lehetőség van.
VR tartalomkészítő platformmá alakítaná kameráit a Lytro, egy frissen kiadott szoftverfrissítéssel. A gyártó neve speciális, light-field vagy plenoptikus kameráiról lehet ismerős, amelyek a készített képeken utólag is lehetővé teszik a fókuszváltást. A technológia lényege, hogy a beérkező fényt egy speciális lencserendszerrel és szenzorral egyszerre több irányból rögzíti, amelyet aztán egy szoftver segítségével állít össze kvázi térbeli képként. Ez nem vált túl sikeressé, az áttörést a cég reményei szerint a virtuálisvalóság hozhatja el.
A nemrég bejelentett, VR-támogatást hozó funkciók egy elég méretes frissítés keretei között érkeznek, amely a kamera firmware-ét, illetve a hozzá tartozó asztali szoftvert is érinti. A telepítést követően a cég szerint többek között a kamera kezelése is egyszerűbb lesz, újratervezték például a fókuszálást segítő funkciókat, a jövőben az eszköz már a kiválasztott fókuszváltási pontok távolságát is jelzi a kamerától. A blendenyílás állítására már az érintőkijelzőn lehetőség van, kétujjas, "csavaró" gesztusok segítségével, így azt nem kell az asztali szoftverben, utólag módosítani. Ugyanez érvényes a perspektívaváltásra is, a kép lehetséges nézőpontjai már az érintőpanelen is végignézhetők. A gyártó szerint mindezek mellett az autofókusz is mintegy háromszor gyorsabb lett mint a korábbi szoftververziónál.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kamerához társuló asztali szoftver, a Lytro Desktop a frissítéssel immár a 4.3-as verzióhoz ért, itt jelenik meg többek között a VR szemüvegek támogatása is. A programmal lehetőség van a Lytro kamerával elkészített, "natívan" három dimenziós tartalmat sztereoszkopikus, azaz kettéosztott képpé alakítani, amely aztán a VR headsetek lencséin keresztül nézve válik újra egységessé - legyen szó az Oculus Riftről vagy akár az otthon is összetákolható Google Cardboardról.
A szoftverben továbbá a "mélységtérkép" vagy depth map szerkesztésére is lehetőség nyílik, legyen szó apróbb képhibák eltávolításáról vagy egyes tárgyak adott fókusz melletti körvonalainak tökéletesítéséről. Szintén fontos újdonság, a lentikuláris nyomtatáshoz szükséges formátumok támogatása: az így készült, "hologramos" képekként is emlegetett, jellemzően valamilyen műanyagra nyomtatott termékek eltérő szögből nézve más-más képet mutatnak. Végül de nem utolsó sorban, az elkészített, 3D-s képek már Photoshopban is szerkeszthetők, ehhez a Lytro asztali kliense egy az Adobe szoftverével is megnyitható állományként exportálja a képeket.
Jason Rosenthal, a Lytro vezérigazgatója szerint a vállalat kamerája "kapudrog" lehet a VR-hez szánt három dimenziós tartalomgyártás felé, még ha a cégnek eredetileg nem is voltak hasonló szándékai az eszközzel - ahogy Rosenthal fogalmaz, a vállalatot meglepetésként érte a VR körül kialakult felhajtás. A terjeszkedés a virtuális valóság irányába, a megjelenés felé egyre tempósabban haladó VR szemüvegeket nézve, logikus lépés a Lytro részéről, hiszen bár termékük egy (eddig) kifejezetten réspiacot vett célba, most még időben megvetheti a lábát egy potenciálisan robbanás előtt álló területen is - főként, hogy az olyan versenytársak, mint például az Intel Realsense technológiája, egyelőre nem tejesítenek túl fényesen.