Felturbózott spamszűrőt kap a Gmail
Pontosít email szolgáltatásának spamszűrő képességein a Google. A keresőóriás amellett, hogy a felhasználók egyedi igényeihez igazítja a filtert, egy a jellemzően nagy mennyiségű levelet kiküldő vállalatoknak szánt, email optimalizációs eszközt is kiad.
Okosabb lesz a Gmail spamszűrője: a szolgáltatás elektronikus levélszemétnek fenntartott könyvtára jelenleg is sok kéretlen levétől kíméli meg a szolgáltatás felhasználóit, amelyek között potenciálisan rosszindulatú tartalmakat hordozó emailek is lehetnek, néha ugyanakkor az is megesik, hogy fontos levelek landolnak a spam mappában. A felek között így megakadt kommunikáció meglehetősen kellemetlen helyzeteket eredményezhet, a Google ezért igyekszik minimalizálni a hasonló esetek számát, ezt szolgálják a keresőóriás által a napokban bejelentett új funkciók is.
A vállalat szerint szűrőjének hála jelenleg kevesebb mint 0,1 százalékban kerül spam a felhasználók beérkező levelei közé, a kéretlen tartalmak között landoló, fontos üzenetek aránya pedig átlagosan kevesebb, mint 0,05 százalék - hogy a cég adatai mennyire pontosak mindenki mérlegelje saját tapasztalatai alapján, az utóbbi hónapokban ugyanis fel-felröppentek a Gmail megbokrosodott spamszűrőjével kapcsolatos híresztelések.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Akárhogy is, az újonnan bevezetett funkciók jó eséllyel javítanak majd a statisztikákon: ezen újítások egyike a Gmail Postmaster Tools eszközkészlet, amelyet a keresőóriás olyan nagyvállalatoknak szán, akik jellemzően nagy mennyiségű emailt küldenek ki felhasználóiknak. Ilyenek lehetnek a webáruházak vásárlásokat követően továbbított elektronikus számlái, vagy épp a különböző belépő- vagy repülőjegyekhez tartozó visszaigazolások. A hasonló üzenetekkel dolgozó cégeknek a Postmasters Tools segítségével lehetőségük nyílik elemezni a kiküldött leveleket, beleértve az azokkal kapcsolatos kézbesítési hibákat, valamint spamjelentéseket is. A vállalatok ezáltal úgy optimalizálhatják jellemzően automatizált levelezésüket, hogy azok véletlenül se tartalmazzanak olyan elemeket, amelyek miatt az adott email fennakadhat a Google szűrőjén. A Postmaster Tools az érdeklődő - hitelességüket a Google felé igazoló - vállalatok számára már használatba vehető.
Nem újdonság, hogy a cég a levélszemét elkülönítésében erősen épít a gépi tanulásra, szűrőjét a felhasználók által bejelentett, a szolgáltatás védelmi vonalain átcsúszó spamek, illetve a tévesen spamként jelölt tartalmak alapján automatikusan fejleszti. A vállalat most keresője, illetve Google Now szolgáltatása mögött is dolgozó erőforrásokat is beállítja a funkció mögé: a filtert immár egy mesterséges neurális hálózat erősíti, amely a cég szerint a különösen jó álca mögött rejtőző, kéretlen emaileket is elcsípi - a Google a frissített spammotorban a phising támadások kiszűrésére kiemelt figyelmet fordít.
A szolgáltatás továbbá a gépi tanulás segítségével már az egyedi preferenciákat is figyelembe veszi a levelek osztályozásánál: a különböző hírleveleket például egyesek rendszeresen olvassák, mások pedig következetesen figyelmen kívül hagyják - az ő beérkező leveleik közül az okosabb szűrő ezeket a tartalmakat is kigyomlálhatja.