Egyszerűbb VR fejlesztői környezeten dolgozik Carmack
Script-alapú fejlesztői környezetet hozna létre a mobilos VR megoldásokhoz John Carmack. A Scheme nyelvre épülő megoldás az Oculus technológiai igazgatója szerint nagyban megkönnyítené a fejlesztők dolgát, a későbbiekben pedig C# és Javascript támogatással is kiegészülhet.
Kifejezetten a VR eszközökhöz, illetve az azokra készült alkalmazásokhoz szánt, általános, scripting fejlesztői környezetet hozna létre John Carmack. Az Oculus technológiai igazgatója Google Groups beszélgetésben vázolta fel az ötletet, amely elsősorban a Gear VR-rel, illetve a hasonló androidos VR megoldásokkal dolgozó fejlesztőket célozza.
A grafikus felhasználói felületek fejlesztése VR eszközökre meglehetősen nehézkes natív alkalmazások használatával, és bár a szerkesztőn belüli prototípus készítés Unity-ben jól működik, a tényleges, az eszközön történő tesztelési ciklusok hosszúra nyúlhatnak - a fejlesztői környezet ráadásul sok fölösleges funkciót tartalmaz, amelyek mellett a fejlesztőknek csak korlátozott hozzáférésük van a TimeWarp rétegekhez hasonló VR funkciókhoz. Mindezek mellett az alkalmazás aláírások miatt a fejlesztők nem oszthatják meg egyszerűen munkáikat egymással, vagy kisebb közösségekkel.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Carmack ezért scripting nyelven is lehetőséget adna a VR alkalmazások létrehozására, amelyhez több "módot" is felvázol, ezek közül az első a "Web like": itt a scriptet minden egyes végrehajtáshoz az internetről kellene letölteni, egyetlen, a fejlesztők által biztosított aláírt appon keresztül (NetHMD). Ezzel a VR appokat egyenesen a weboldalakról, vagy akár a facebookos alkalmazáslinkekről lehetne elindítani. Okostelefonon például egy hasonló hivatkozásra bökve a felhasználó egy "Helyezze a készüléket a VR-szemüvegbe!" típusú értesítést kapna, majd az eszközt egy a Samsung Gear VR-hez vagy a Google Cardboardhoz hasonló keretbe helyezve, kapná meg a VR tartalmat.
A második, "App like" kategória a hagyományos, apk fájlokba csomagolt alkalmazásokat takarja, amelyek letölthetők az egyes gyártók alkalmazásboltjaiból - a scritping itt egyszerűen egy hatékonyabb fejlesztői környezetet biztosít. A harmadik ilyen osztály a "Remote development", amelyben a scriptet egy IDE, helyben, a PC-n hajtja végre, miközben TCP-n keresztül kommunikál a fentebb már említett NetHMD-vel. Ezzel az iterációs ciklusok megváltoztatásához használt, másodperc alatti változtatások, illetve a debugger is használhatóvá válik.
Az elképzelés demonstrálására Carmack egy egyszerű referenciaappot is létrehozott - ez gyakorlatilag több panorámakép összekapcsolását végzi, majd az anyagba szöveges és hangos magyarázatokkal. Ez az androidos fejlesztők által gyakran alkalmazott ExoPlayer interfészen "experience" fájlokká húzható össze: a panorámavideók statikus elemekkel egészíthetők ki, sőt az egyes modellek vagy 360°-os videók nem teljes körképet adó videókkal is összeolvaszthatók. Mindez a Social interfészekkel akár többfelhasználós élménnyé is alakítható, itt persze első körben olyan egyszerű közösségi lehetőségekre kell gondolni, mint a társas- vagy kártyajátékok.
Az implementáció ugyanakkor nem biztos, hogy minden fejlesztő tetszését elnyeri majd, ahhoz ugyanis Carmack a Lisp nyelvcsaládba tartozó Scheme programozási nyelvet használná - ha viszont a kezdeményezés sikeresnek bizonyul, a C# és Javascript változatok is megjelenhetnek. További részletekért érdemes felkeresni az említett Google Groups threadet, ahol Carmack példakódot is közzétett.