Az Uber viszi a Bing térképészeit
Nem végez többé saját adatgyűjtést a Microsoft Bing térképszolgáltatásának fejlesztéséhez. A feleslegessé vált erőforrásokat – köztük mintegy száz mérnököt – és eszközöket az Uber veszi át. A redmondi vállalat hirdetési felületeinek értékesítését is kiszervezi, a lépés az információk szerint 1200 alkalmazott munkáját érinti.
A Microsoft vezérigazgatója a múlt héten ismertette a vállalat új működési alapelveit, célkitűzéseit, stratégiáját. Satya Nadella akkor utalt rá, hogy lesznek "nehéz döntések" a gyengén teljesítő területeken – úgy fest, ezek meghozatala máris elkezdődött. A redmondi cég leállítja a Bing térképszolgáltatásának fejlesztéséhez szükséges saját adatgyűjtést, és a jövőben ezt külsős partnerektől licencelt adatokkal fogja helyettesíteni. Az így feleslegessé váló erőforrások és eszközök jelentős részét az Uber veszi meg, egyelőre ismeretlen összegért. Egy másik karcsúsítás a reklámfelület-értékesítést érinti, a Microsoft saját felületeinek értékesítését kiszervezi az AOL-nek és az AppNexusnak.
Tovább hízik az Uber
Az Uber mintegy száz, eddig a Bing térképszolgáltatásán dolgozó mérnököt vesz át saját állományába a Microsofttól. A közösségi fuvarszervező vállalat ezen felül a Microsoft egyik amerikai adatközpontját (Boulder, Colorado állam), az adatgyűjtéshez használt kamerákat és szoftvereket, valamint egyik fél által sem részletezett, de vélhetően a tevékenységhez kapcsolódó szellemi tulajdon egy részét is megkapja az üzlet keretében.
Az Uber tavasszal már felvásárolt egy térképészeti technológiákat fejlesztő céget, a DeCartát, néhány hete pedig elszipkázta a Google Maps egyik felsővezetőjét. Brian McClendon a fuvarszervező vállalat újonnan létrehozott kutatás-fejlesztési részlegének vezetője lesz, és az akvizíciókkal megszerzett mérnökök munkáját fogja irányítani. Az Uber egyébként jelenleg a Google Mapsre támaszkodik, de a korábban kiszivárgott információk szerint 3 milliárd dolláros ajánlatot tett a Nokiának az eladósorba került HERE-ért – a jelekből egyértelmű, hogy a cég hosszú távon nem kíván a keresőóriástól függeni.
Már nem kell eltartani a Binget
A Microsoft tevékenységeinek fókuszálása érdekében hirdetési felületeinek értékesítését is kiszervezi – egyes országokban az AOL-nek, más piacokon pedig egy már meglévő partnerének, az AppNexusnak. A lépés mintegy 1200 Microsoft-alkalmazottat érint, információk szerint egy részük az AOL-nél illetve a Microsoft más részlegeinél folytathatja karrierjét, a kevésbé szerencsések viszont kereshetnek új munkát.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az üzlet részeként az AOL a Bingre cseréli a 2002 óta használt Google-t, így a következő tíz évben a Microsoft technológiája áll majd az AOL keresője mögött. Ennek túl nagy jelentősége egyelőre nem lesz, a szolgáltató keresőpiaci részesedése az Egyesült Államokban jelenleg egy százalék körüli, míg a Bing húsz százalékon áll. A Google ellenében viszont egy százalékos organikus növekedést elérni nem könnyű, és a Microsoft egyik legjobb lehetősége a részesedés növelésére az ehhez hasonló keresztmegállapodásokban (például a korábbi Yahoo-s) rejlik.
A Microsoft egy meglepő bejelentést is tett. A vállalat szerint a Bing végre nem csak nyeli a pénzt, hanem akár önálló üzleti egységként is megállja a helyét, és mára önfenntartóvá vált – azaz legalább nullszaldós. Ez a redmondi cég szempontjából tényleg rendkívül örömteli hír, ugyanakkor a Microsoft az idáig tartó út során elképesztő mennyiségű pénzt öntött a szolgáltatásba, ami talán soha nem fogja visszahozni a befektetést. Viszont így legalább egy minimális verseny azért létezik a keresőpiacon, ami végső soron a felhasználóknak lesz jó.