Ingyen zenével szerezne előfizetőket a Google Play Music
Hirdetésekkel tűzdelt, ingyenesen igénybe vehető opciót jelentett be a Google a Play Musichoz. A csomag nem nyújt lehetőséget a számok igény szerinti lejátszására, helyette a tavaly felvásárolt Songza kurátori szolgáltatása állítja össze a hangulathoz, napszakhoz és aktivitáshoz illeszkedő rádióadások műsorát.
Merész lépéssel próbál még több előfizetőt szerezni a Google Play Music. A keresőóriás egy héttel az Apple Music érkezése előtt jelentette be, hogy elindítja Play Music streaming zeneszolgáltatásának hirdetések ellenében ingyenesen használható szintjét. A Google a hangulathoz és tevékenységhez illő lejátszási listákat egy kurátori csapat segítségével állítja össze, ezeket online rádiócsatornák formájában lehet hallgatni. A lehetőséget egyelőre még csak Amerikában vezetik be, de nemsokára több országban is elérhetővé lesz.
Ingyen rádió
Az újonnan elérhető lejátszási listák nem csak kedvenc előadók és zenei stílus, de az aktuális hangulat vagy az épp végzett aktivitás szerint is szűrhetők, így választható aláfestő zene például reggeli ébredéshez, edzéshez stb. Ezen a téren a Play Music a Spotify-hoz közelít, a Google viszont egy zenei szakértőkből álló kurátori csapattal valósítja meg a válogatást. Az Apple Music szintén rendelkezni fog rádióállomás funkcióval, ami ugyancsak az emberi válogatáson alapul – a cupertinói cég a Beats 1 rádióállomást fogja így működtetni, DJ-k közreműködésével. A Google ezzel szemben a személyes ízlést is figyelembe vevő, műfajokra is bontott megoldással szállítja a hallgatnivalót a felhasználóknak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Mivel a felhasználók zenefogyasztási szokásai a letöltésekről és vásárlástól eltolódtak a streaming irányába, a Google Play Music jelentősen alulmaradt a fejlettebb streaming szolgáltatásokkal szemben, annak ellenére, hogy jelentős felhős tárhellyel is rendelkezik a saját zenék szinkronizálására. A vállalat az előfizetői számokkal kapcsolatban csak annyit mond, hogy 2014-ben kétszer annyi felhasználót szereztek, mint előző évben, pontos számokat viszont nem közöl.