Polgármesteri címmel csábít vissza a Foursquare
Visszatér saját gyökereihez a Foursquare: az app szétválásakor eltörölt mayorship játék a Swarm appon belül éled újjá. Mivel a bejelentkezések és felhasználók száma már jó ideje stagnál, a cég ismét a gamifikációra fókuszál, hogy aktivizálja felhasználóit.
Visszahozza szolgáltatásába a tavaly eltörölt "mayorshipséget" a Foursquare. Az app kettéválása előtt meghatározónak számító funkció rengeteg lojális felhasználót hozott a cég számára. A "polgármesteri" címért folytatott küzdelem az app szétválásával mégis megszűnt, arra hivatkozva, hogy a korai felhasználók többsége addigra már megunta a játékot, az új felhasználókat pedig kevésbé köti le. A Foursquare azóta ezzel kapcsolatban meggondolta magát, és ismét gamifikációval próbálja aktívabb "csekkolásra" késztetni a felhasználókat, hogy adatbázisát naprakészen tarthassa.
A régi siker után fut a Foursquare
Már Androidra és iOS-re is letölthető a Swarm legújabb frissítése, mellyel az appba visszakerül a minijáték, a ranglisták, illetve frissítést kapott a matricagyűjtés is. A polgármesterségért folytatott harc azonban új szabályokkal indul: a játék 30 naponta rotálódik, és az nyeri el a polgármesteri címet, aki az adott 30 napos időszak alatt a legtöbbször "csekkolt" be egy adott helyre. Hogy éppen mennyi bejelentkezés hiányzik még a cím elnyeréséhez, azt egy fejlődési mutatón láthatjuk. Az új kitételek szerint csak napi egy csekkolás számít érvényesnek egy helyszínről. A frissen bekerült polgármesteri menüt a főoldal gyémánt alakú ikonjára kattintva érhetjük el, ahol az egy panel alatt, a matricákkal osztozkodik. A kezdeményezéssel cég célja ismét szórakoztatóvá tenni az appot, amely a szétválás után sokkal inkább a barátokra és a közösségre helyezte a hangsúlyt, ezen törekvése pedig az utóbbi hónapokban is érezhető volt - a cég például a virtuális matricák gyűjtésében versenyeztette egymással felhasználóit.
A Foursquare indulásakor rendkívül sikeresen alakította játékká a bejelentkezéseket, a felhasználók számára pontokat és kitűzőket (badge-ek) osztogatott, ranglistát állított fel az ismerősök között, így ösztönözve az új helyek felvitelét az adatbázisba, azok frissen tartását, az adatlapok kitöltését, illetve a folyamatos bejelentkezéseket. A geolokációs-versengős játék vonzóvá, sőt addiktívvá tette a szolgáltatást, amely akkor a korai felhasználók fő motivációját jelentette - a cég pedig ennek köszönhetően tudta növelni adatbázisát naprakész és releváns információkkal.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A felhalmozódott értékes adatoknak köszönhetően inkább a helyek felfedezése, a keresés és az ajánlás funkciók kezdtek erősödni a szolgáltatásban, ez a hangsúlyváltás pedig a kezelőfelületen is tetten érhető volt, számos változtatásban és újratervezésben. A tippek, megjegyzések írása, elmentése, fotók feltöltése és a helyszínek által írt kinyilatkoztatások által új értelmet nyert a felület, és játékos geolokációs appból értékes ajánlórendszerré vált.
A sikert látva az akkor ötéves, több mint 100 millió dollárt érő Foursquare úgy döntött, ideje stratégiát váltani - ennek eredményeként vált ketté az app tavaly nyáron, ami többek szerint kockázatos döntés volt. Az új Foursquare appban már nem lehetett bejelentkezni, a korábbi "mayorségek", badge-ek és egyéb kellékek is teljesen eltűntek, ezeket a közösségi funkciókat és a check-int a Swarmba tömörítette a cég, ami inkább a helyi közösségre helyezte a hangsúlyt. A két appnak ezután csökkenő népszerűséggel kellett szembenéznie, a felhasználók számára nem volt egyértelmű, hogy miért szükséges két különböző szolgáltatást használniuk az eddigi egy helyett - a felhasználói bázis növekedése azóta is stagnál. A mayor funkció hiányát a bejelentkezésekkel feloldható matricákkal próbálta betölteni a cég, ám az láthatóan nem lett elég népszerű.
A letöltések száma jelentősen megcsappant a Google áruházában (kép: App Annie)
A Foursquare alatt nyugvó kiterjedt adatbázist időközben értékesíteni kezdte a cég, így egyfajta adatszolgáltatóvá kinőve magát, ami nem csoda: a felhasználók az elmúlt évek alatt mintegy 7 milliárd check-int generáltak 65 millió helyszínről, emellett 70 millió tippet, és 90 millió ajánlást írtak. A szolgáltatás API-ját immáron 85 ezer fejlesztői partner használja - ezek nagy része ugyanakkor még mindig ingyen veszi igénybe a fejlesztői interfészt, azért csak a legnagyobb partnerek fizetnek. A jelentősebb nevek többek közt a Flickr, a Pinterest, Vine, Google, Waze, illetve a Microsoft szerepel (az utóbbi az első licencelők közt volt), márciusban pedig a Twitter számára nyitotta meg API-ját. Ahhoz azonban, hogy az adatok naprakészek és relevánsak tudjanak maradni, a felhasználókat folyamatosan újabb csekkolásokra kell buzdítani - nyilvánvaló, hogy a játékokkal ismét ezt próbálja elérni a vállalat, a kissé megtépázott Swarmon belül.