:

Szerző: Koi Tamás

2015. június 16. 14:30

A magyarok szerint a mobilszolgáltatás úgy jó, ahogy van

Továbbra is tartja, illetve kis mértékben még javította is pozícióját a magyar fogyasztói elégedettségi rangsorban a mobilszolgáltatás, illetve a mobilnet, ha pedig adódik is probléma ezekkel a távközlési szolgáltatásokkal, azok többnyire hamar megoldódnak - legalábbis ez derül ki egy tavalyi fogyasztói elégedettségi felmérésből.

Továbbra is jól teljesítenek a mobilszolgáltatók a magyarországi fogyasztói felmérésekben, legalábbis ezt sugallja egy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) számára készített tavalyi felmérés. A Kutatópont Kft. (a 2013-as felmérést az Ariosz Kft. végezte) által készített, reprezentatív minta alapján összeállított statisztikagyűjtemény szerint a legtöbb problémája a magyaroknak továbbra is a (vezetékes) tévészolgáltatással és az internetszolgáltatással van, ám sem az ügyfélkezelés minőségét, sem az árakat nem kifogásolják számottevő mértékben a hazai fogyasztók.


Forrás: Kutatópont

Az 1500 fős mintavétel alapján, 45 perces interjúztatással tavaly ősszel készített kutatás eredményei mindezzel együtt a mobilszolgáltatásokkal, mobilszolgáltatókkal kapcsolatos bizalmi index általános, kis mértékű javulását mutatják. A legtöbb mérési ponton javult az ügyfélszolgálat minőségét jelző mutató is - derül ki a kutatásból -, miközben a mobilpiacon tapasztalható folyamatos áremelésekre látszólagosan fittyet hányva az árakkal is egyre elégedettebbek a magyar fogyasztók.


Forrás: Kutatópont

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ez utóbbi pontra alighanem részben rímel, hogy a távközlési szolgáltatásokat igénybe vevő magyarok körében finoman szólva nem jellemző az alapos tájékozottság: A megkérdezettek 39%-ára például bevallottan egyáltalán nem jellemző, hogy tájékozódna az újonnan megjelenő díjcsomagokról. A szolgáltatóváltás lehetőségét szintén rendkívül kevesen fontolgatják a magyar mobilpiacon, ezzel együtt a statisztikák alapján az előfizetők a mobiltelefon-szolgáltatásukkal kapcsolatosan sokkal lojálisabbak, mint a mobilnettel szemben.


Forrás: Kutatópont

A mobilhang-szolgáltatások mezőnyében a GSM-szolgáltatások/szolgáltatók megjelenése óta eltelt évtizedekben nem csak a piac betonozódott be jól láthatóan, hanem a piaci szereplőkkel kapcsolatos percepciók is. Így a magyar mobilhasználók csaknem fele meg van róla győződve, hogy a jelenlegi szolgáltatója a legjobb a mezőnyben, több mint harmaduk pedig úgy véli, hogy az operátorok közt nincs szignifikáns különbség.

A még távolról sem telített mobilnetes piacon ennél jóval nagyobb a bizonytalanság, ami jó hír lehet mind a nagyobb piaci szereplőknek, mind a kisebb, virtuális szolgáltatóknak. Itt az ügyfelek csaknem negyede nem feltétlenül tudja, mi alapján lehetne különbséget tenni az egyes szolgáltatók közt, ami ugyanakkor nem kimondottan kedvező a mobilcégeknek annak fényében, hogy tavaly óta jelentős összegeket öltek a hálózatuk modernizációjába és az ehhez kapcsolódó kommunikációba.

a címlapról