Videó streaming szolgáltatást indít Kínában az Alibaba
A kínai piacon eddig nem igazán jellemző, fizetős modellen alapuló videó streaming szolgáltatást indít Kínában az Alibaba. Az e-kereskedelmi óriásnak ez az első komolyabb lépése afelé, hogy az interneten már tartalommal is kereskedjen.
Saját videó streaming szolgáltatással lép be az ígéretes kínai online videó piacra az Alibaba. Az e-kereskedelmi óriás Tmall Box Office (TBO) névre keresztelt szolgáltatása két hónapon belül indul el Kínában, célja pedig nem más, mint hogy olyan elterjedt legyen a kínai nappalikban, mint Amerikában az HBO, vagy a Netflix. A szolgáltatás az Alibaba saját set-top boxán és okostévéken keresztül lesz elérhető.
Amerika példáját veszi alapul az Alibaba
Az e-kereskedelmi óriás az új szolgáltatást a kínai piacra még nem jellemző, fizetős modell formájában tervezi elindítani - a kínált tartalmak 90 százaléka pénzért, 10 százalék pedig ingyenesen is megtekinthető lesz, a havi előfizetési rendszer mellett pedig műsoronként is lehet fizetni. A kínálatot külső forgalmazóktól vásárolt és saját készítésű tartalmak alkotják majd, a külföldi műsorok mellett pedig nagy hangsúlyt kapnak a kínai sorozatok és filmek is. A legnagyobb nehézséget az jelentheti, hogy a kínai streaming piac meglehetősen töredezett, és emellett rendkívül kompetitív a tartalmakért vívott harcnak köszönhetően - a javarészt ingyenes tartalmakat ajánló konkurensek kínálatában több exkluzív és prémium műsor is elérhető, ami kizárólagosan csak az adott szolgáltatás joga.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Alibaba ezért több, ismert kínai producerrel is megállapodott, illetve 16,5 százalék részesedést vásárolt tavaly a legnagyobb kínai videóplatformot birtokló Youku Tudou Inc. (YTI) cégből, akik ebben a hónapban a Disney/Marvellel kötöttek üzletet tartalmaik népszerűsítésében - a Youku Tudou videómegosztó a YouTube után a második legnagyobb online videós oldalnak számít. A harcot élezi, hogy a külföldi filmszakma erőteljesen próbál a kínai piachoz közeledni, a benne rejlő potenciál miatt: a kínai piac négyszer akkora mint Észak-Amerika, és kétszer annyi az internetezők száma, mint egész Amerikában.Többek közt ezért tervezi a Netflix is, hogy a közeljövőben belépjen a piacra.
Az Amerikában már bevált modell az Alibaba bevételét is jócskán növelheti, mely már most is négyszerese a Netflix bevételének - az e-kereskedelmi óriás a tavalyi évet mintegy 4 milliárd dolláros bevétellel zárta, míg a Netflix év végi bevétele 1,3 milliárd dollár volt.