Új riválist kap a Twitch: itt a YouTube Gaming
Egy ideje már sejthető volt, hogy a Google azután sem szeretne lemondani a játékok élő közvetítésében rejlő potenciálról, hogy a Twitch, az Amazon felvásárlási ajánlatát fogadta el a keresőóriásé helyett. A cég bejelentése szerint nyáron indul a YouTube Gaming, amely az egyes játékcímekhez kapcsolódó élő közvetítések mellett, a YouTube-on fellelhető, releváns videós tartalmakat is egybegyűjti.
Hivatalosan is bejelentette saját, játékosokat célzó, élő közvetítőplatformját a Google. A YouTube Gaming a videómegosztón belül kap különálló részleget, ahol ugyan a korábban feltöltött videojátékos tartalmak is megtalálhatók lesznek, az élő közvetítéseken lesz a hangsúly. Az ígéretek szerint ehhez kiterjedt közösségi funkciók, fejlett keresőmotor és hatékony ajánlórendszer társul majd, egy teljesen újragondolt kezelőfelülettel.
A lépés senkit sem ért meglepetésként: a Google korábban már megpróbálta rátenni kezét a legnépszerűbb játékos élő közvetítőplatformnak számító Twitchre, a közelmúltban pedig több jel is utalt arra, hogy a cég már fejleszti a saját szolgáltatás indításához szükséges eszközöket: nemrég indultak például a 60fps sebességű élő közvetítések, illetve már az adások visszajátszására is lehetőség van. A szolgáltatás a nyár folyamán indul, eleinte csak az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban lesz elérhető, asztali és mobil platformokon, Androidon és iOS-en is.
Egy játék, egy hub
Bár a YouTube Gaming az élő közvetítést állítja középpontba, amellett az egyes játékokhoz kapcsolódó, korábban feltöltött tartalmakat, is elérhetővé teszi, például a népszerű végigjátszásokat, játékmenetről szóló videókat, tippeket-trükkök adásokat. Alan Joyce termékmenedzser blogposztja szerint több mint 25 ezer játékcím kap saját felületet. A Gamingen emellett számos kiadó és híres YouTube-videós is képviseli majd magát saját csatornával.
Joyce még nem árult el sok mindent a rendszerről, annyi azonban tudható, hogy a közvetítések sebessége legfeljebb 60fps lesz, azok továbbá visszajátszási funkciót kapnak, sőt, az adásokat igény szerint automatikusan konvertálja és fel is tölti a rendszer. A YouTube megoldásának köszönhetően nem lesz szükség az élő közvetítés előzetes beütemezésére, és lesz lehetőség arra is, hogy egy megosztott linkkel értesíthessék a közvetítők követőiket.
A Google szerint az egyik legnagyobb kihívás a keresési motor fejlesztése volt, amely kizárólag a játékos tartalmakat szűri ki a YouTube videótárából. Ha például a "call" szót írjuk be, nem a Call Me Maybe slágert fogja kidobni a kereső, hanem inkább a Call of Duty játékhoz fűződő videókat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod
Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szolgáltatást egyértelműen a Twitch konkurenciájaként pozicionálja a Google, és bár meglehetősen későn indul harcba a hatalmassá nőtt platform ellen, jelentős előnnyel is rendelkezik: a YouTube-on lelhető fel a lehető legtöbb játékos videó, a gamer tartalom már régóta masszív részét képezi kínálatának, melyre külön szubkultúra és egy újfajta tartalomgyártás épült. A YouTube-on híressé vált PewDiePie mára az internet egyik legismertebb embere, csatornáját pedig 37 millió feliratkozó követi, a partner programnak köszönhetően pedig többek számára kezd vonzó karrier lehetőséggé válni a videózás.
A Twitch kimondottan a Google által hanyagolt élő közvetítésre épül, amelynek köszönhetően azóta monopol helytartóként a streamerek legkedveltebb szolgáltatása, már havi 100 millió nézővel, és másfél millió aktív közvetítővel. A játékos közvetítést nem véletlenül szorgalmazza a Google, a kompetitív játékok és e-sportok felemelkedésével a játékközvetítés mára már többmilliárdos üzletté vált, amelyet a YouTube-ban rejlő potenciállal akár rendkívül sikeresen is kiaknázhat a jövőben induló szolgáltatás.