:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. június 4. 13:30

Koncertjegyek és diák-előfizetés a Tidalnál

A Spotify-hoz hasonlóan a Tidal is erősít az Apple zenestreaming szolgáltatásának rajtja előtt: mától már letölthető a Tidal eddig hiányolt asztali kliense, TicketMaster integráció került a szolgáltatásba, a diákok pedig féláron fizethetnek elő a Tidal prémium és Hifi csomagjára is.

Az Apple még meg sem jelent a streaming zeneszolgáltatások piacán, de már megelőző csapást igyekszik mérni minden leendő versenytárs: a Spotify médiplatformmá nőve bevezette zenei kínálata mellé a videókat és podcasteket, a Rdio pedig a négy dollárra csökkentett előfizetői árral pozicionálta újra magát. A művészek által vezetett, freemium modellnek hadat üzenő Tidal is elérkezettnek látta az időt arra, hogy fejlessze nemrég indult szolgáltatását. A Tidal jelenleg 900.000 előfizetővel rendelkezik, ebből 200.000 felhasználó választotta a drágább, 20 dolláros havidíjjal rendelkező Hi-Fi csomagot. Ezzel a felhasználó bázis az áprilisi újraindulás óta duplájára hízott, ám újabb kihívást jelent a szolgáltatás számára, hogy a kezdeti kíváncsiság és érdeklődés után is fenntartsa a növekvő ütemet- az Apple érkeztével pedig még élezettebb lesz a verseny.

Megérkeztek az asztali kliensek és a koncertjegyrendelés

A mai nappal két, fontos frissítés érkezett a szolgáltatáshoz: már nem csak mobiltelefonon és weben keresztül érhető el a Tidal, megérkeztek az eddig hiányzó OS X-es és windowsos asztali kliensek is. Az egyelőre béta állapotban tesztelhető alkalmazás gyakorlatilag a webes felület portolása - a design és az elrendezés is követi a webes lejátszóét. Jelentős hiányossága viszont, hogy egyelőre nincs lehetőség offline zenehallgatásra, ami a tervek szerint majd a jövőben kerül be. Jelentős újítás, hogy a Tidalba integrálták a  Ticketmaster szolgáltatás funkcióit is, így az előfizetők az appon belül exkluzív koncertjegyeket vásárolhatnak, és a különleges ajánlatok, akciók előnyét élvezhetik.

A mobilos és webes külső is kisebb átszabáson ment keresztül: a menü egyszerűbb és letisztultabb kialakítást kapott, valamint több személyes funkció került be a dalok rendszerezéséhez. A Tidal jobb keresési élményt is ígér, ami csak félig-meddig valósul meg: bár most már jobban tudunk szűrni a Tidal 35,000 dalára, a nagyminőségű videók közt még nem böngészhetünk ilyen módon. Böngészők terén egyelőre még mindig csak az eddig támogatott Chrome maradt.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Egy stratégiailag fontos változás is érkezik a következő hetekben: a .edu-s e-mail címmel rendelkező (amerikai) diákok féláron fizethetnek elő a szolgáltatás mindkét csomagjára. Az átlagos hangminőséget biztosító prémium szolgáltatás így számukra az eredeti tíz dollár helyett csak öt dollárba kerül, míg a veszteségmentes, Hi-Fi minőségű dalokat tartalmazó húsz dolláros csomag ára tíz dollárra csökken. Az Apple az eredeti tervek szerint a piacon bevett standardnak számító, havi tíz dolláros előfizetői díj alá próbálta volna magát pozicionálni, ám kiadói nyomásra a tíz dollárnál kénytelen maradni - ezzel a csökkentéssel a Tidal így a potenciális célcsoport jelentős részét kitevő fiatal korosztály számára kedvezőbb opciót jelenthet.

Az exkluzív tartalomért is megy a harc

Nem csak a felhasználókért, de a művészekért folytatott harc is kiéleződött az Apple startja előtt, lévén a cupertinói cég az exkluzív tartalmakat és előadókat is agresszívan próbálja bebiztosítani magánakJayZ elmondása szerint közte és a Beats-alapító, kiterjedt zenés kapcsolathálóval rendelkező Jimmy Iovine közt is folyamatos a feszültség, lévén az Apple számos olyan előadóra is szemet vetett, akiket a Tidal mögé állított be - a rendkívül ismert, Drake nevű rapper az utolsó pillanatban így állt át az Apple oldalára a Tidaltól elpártolva. Emellett a kiadók sem nézik jó szemmel, hogy a művészek saját döntésük alapján állnak egy-egy szolgáltatás mellé. Nemrégiben JayZ felesége, Beyoncé került konfliktusba kiadójával, a Sonyval, melynek végkimeneteleként le kellett vennie dalait a Tidalról. A zenészek kezét így erősen kötik a kiadók is, a Sony és a Spotify közt kötött szerződés kiszivárgott részleteiből pedig kiderül, hogy legjobban a kiadók járnak a megkötött üzletekkel.

a címlapról