Még mindig a fitnesz hajtja a viselhető eszközök piacát
Töretlenül növekszik a viselhető eszközök piaca, élén a Fitbittel - a sportkarpereceket gyártó vállalat trónját azonban a területre frissen berobbant Xiaomi és az Apple Watch árnyéka is fenyegeti.
Erősen indította az évet a viselhető eszközök piaca az IDC legújabb kutatása szerint: zsinórban ez a nyolcadik negyedév, amelynek során a terület stabil növekedést mutat, 2015 első három hónapjában, mintegy háromszor annyi készüléket fogyott, mint a tavalyi első negyedévben - az eladott eszközök száma 3,8-ról tekintélyes 11,4 millióra hízott.
A gyártók között vitathatatlanul a sportolóknak szánt készülékeket gyártó Fitbité az első hely, a cég az idei első negyedévben 3,9 millió viselhető eszközt adott el, ezzel a piac 34,2 százalékát hasítva ki magának. Bár a vállalat eladásainak száma az egy évvel korábbi, 1,7 milliós eredményekhez képest jelentősen növekedett, piaci részesedése az akkori 44,7 százalékhoz képest visszaesést mutat.
Ez többek között a dobogó második fokán álló Xiaominak köszönhető: a kínai vállalat, annak dacára, hogy csak a tavalyi év második felében jelent meg a "wearable" piacon, irgalmatlan tempóval terjeszkedik. Ebben komoly szerepe van annak, hogy Mi Band névre hallgató, viszonylag egyszerű funkciókat kínáló fitneszkarperecét a riválisokat rendesen alullicitálva, 13 dolláros áron dobta piacra. Ezzel a gyártó szinte berobbant a területre - annak ellenére, hogy a tavalyi első negyedévben még nem is volt jelen a piacon, 2015 első három hónapjában közvetlenül a Fitbit mögé zárkózott fel, 2,8 millió eladott eszközével és 24,6 százalékos piaci részesedésével.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A harmadik helyen a jellemzően professzionálisabb sporttermékeket kínáló, a terület "veteránjának" számító Garmin áll. A cég az idei első negyedévben 700 ezer terméket értékesített, és bár ez jóval kevesebb mint a fenti két vállalat esetében, a Garmin így is több mint duplájára növelte eladásait a tavalyi év eleje óta - akkor 300 ezer eszköze kelt el. A duplázás ellenére a cég piaci részesedése a Fitbitéhez hasonlóan csökkent, a tavalyi 7,9 százalékról 6,1-re konszolidálódott.
A negyedik és ötödik helyet a Samsung, illetve a Jawbone foglalja el, a riválisokhoz hasonló mértékű növekedéssel. A Samsung 2014 első negyedévében 300 ezer, az idei első három hónapban pedig 600 ezer viselhető eszközt adott el, a Jawbone pedig ugyanezen időszakokban 200 ezerről 500 ezerre növelte eladásait. A Xiaomi lendületes rajtját ezek a cégek is megérezték, a Samsung piaci részesedése 7,9-ről 5,3-ra, a Jawbone-é pedig 5,3-ról 4,4-re esett vissza. A többi gyártó a maradék 2,9 millió eladott eszközön, illetve 25,4 százalékos piaci részesedésen osztozik.
Érdekes megfigyelni, hogy csak egyetlen, nem elsősorban fitneszkiegészítőnek szánt, "klasszikus" okosórát gyártó cégnek, a Samsungnak sikerült bejutnia az öt vezető gyártó közé. Ezért persze nem csak a vásárlók sportos életvitele tehető felelőssé, az okosórák ugyanis amellett, hogy még mindig gyerekcipőben járnak, illetve gyártóik folyamatosan új funkciók után kutatnak, az esetek túlnyomó többségében igen borsos áron érhetők el.
A mérleg persze a következő negyedévben könnyen átbillenhet, az Apple piacra lépésének köszönhetően. Egyelőre nem tudni pontos adatokat a vállalat frissen debütált okosórájának eladásairól, ugyanakkor miután az Apple Watch-ra leadott előrendelések egyes becslések szerint a 2 milliót is jócskán meghaladták, a második negyedévben pedig egyes elemzők szerint akár 7 milliót is elérhette a leszállított Watch-ok száma, így nem lenne meglepő, ha a vállalat a következő negyedévben azonnal a piac élén debütálna.