:

Szerző: Hlács Ferenc

2015. június 1. 16:33

Androidra is elhozza GameWorks technológiáját az Nvidia

Androidra is elérhetővé tette GameWorks játékfejlesztői platformját az Nvidia. Az AndroidWorks néven megjelent, ingyenesen hozzáférhető eszköztár a tegrás készülékeken túl minden androidos eszközt támogat. A vállalat továbbá már notebookokhoz is elérhetővé tette G-Sync technológiáját.

Az okostelefonok és notebookok piacán is erősített az utóbbi napokban az Nvidia: a vállalat azon túl, hogy G-Sync technológiáját már a notebookgyártók számára is elérhetővé tette, az androidos fejlesztőknek is tartogatott meglepetést, mostantól ugyanis népszerű játékfejlesztői platformja AndroidWorks név alatt a mobil operációs rendszerhez is hozzáférhető.

Nem csak Tegrával szerelt telefonokra

A cég legváratlanabb bejelentését tehát a GameWorks platform kiterjesztése jelenti: a fejlesztői eszköztár új variánsának célja, hogy megkönnyítse a Google mobil operációs rendszerét célzó játékok létrehozását. A fejlesztői platform az Nvidia olyan eszközeit bocsátja a fejlesztők rendelkezésére, mint az Nvidia Core SDK, amely lehetővé teszi, hogy a DirectX és OpenGL API-kat kikerülve a játékkészítők NVAPI-t használjanak, ha a gyártó GPU-ira fejlesztenek. Az AndroidWorks tartalmazza továbbá a Java, natív C és C++, OpenGL ES 2.0, 3.0, 3.1, 4.x és 3.1 Android Expansion Pack fejlesztéshez szükséges szoftvereszközöket, illetve adott Linux x64 eszközökön a Cuda 6.5 és 7.0 kellékeket is.

04:47
 

Introducing NVIDIA AndroidWorks

Még több videó

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az új fejlesztői eszköznek elsősorban az Nvidia saját, Tegra processzoraival szerelt készülékek örülhetnek, igaz ezek az okostelefon és tabletpiacról már szinte teljesen kiszorultak (a mobilpiacon a vállalat nemrég fújt visszavonulót) olyan kifejezetten játékra szánt eszközökben ugyanakkor továbbra is megtalálhatók, mint például az Nvidia Shield. Utóbbiból az első, érintőkijelzővel felszerelt kontrolleres variáns, illetve az azt követő tablet változat mellett a cég nemrég egy Android TV rendszerrel felszerelt verziót is bejelentett - a tévére köthető androidos konzolban Tegra X1 processzor található.

Az AndroidWorks erősen épít a Tegra Android Developer Packre, megtalálható benne a Tegra Graphics Debugger, a Tegra System Profiler, a PerfHUD ES és a PerfKit, ugyanakkor más processzorokkal is működik majd: a cég közleménye alapján a platform minden androidos eszközön használható lesz - ARM és x86-os chipekkel egyaránt. A vállalat néhány készüléken már tesztelte is termékét, igaz a lista egyelőre nem túl hosszú, azon a Galaxy TAb S, a 2013-as Nexus 7, a Nexus 6, Nexus Player, az ASUS Memopad és a Huawei CL-10 is ott van.

A megoldás ezen felül az Nsight Tegra Visual Studio kiadásán keresztül a Microsoft Visual Studióval is használható. Az új fejlesztői platform ingyenesen elérhető, noha szükség van hozzá Nvidia GameWorks Registered Developer Program tagságra is.

G-Sync notebookokon is

A napokban elhangzott bejelentések a notebook-gamereknek is tartogatnak jó híreket, a cég ugyanis a hordozható PC-kre is elhozza G-Sync technológiáját. A 2013-ban leleplezett megoldás a monitor frissítési gyakoriságát hivatott összehangolni a GPU működésével, ezzel kiküszöbölve a "tearing" vagy képszakadás néven ismert grafikai hibát.

A laptopoknál a vállalatnak még könnyebb dolga is van: miután nem egy külön megvásárolt grafikus kártyáról és monitorról van szó, mint az asztali gépek esetében így nem kell külön-külön modult építeni mindkét hardverbe. A vállalat notebookos megoldása egyetlen G-Sync egységet tartalmaz, amely a csúcseszközökben jellemzően megtalálható eDP vagy embedded DisplayPort szabvány képességeit használja ki - utóbbi ugyanis lehetővé teszi a panel frissítési idejének dinamikus szabályozását. A monitor G-Sync moduljának kiiktatása az árra és a fogyasztásra is jótékony hatással van.

Az egység beépítéséhez a gyártóknak amellett, hogy GeForce GPU-t kell eszközeikbe építeniük, az Nvidiával is közelről együtt kell dolgozniuk, miután a cég optimalizálja az egyes chipeket, a felhasznált kijelzőhöz. Az AnandTech szerint ugyanakkor a technológia komolyabb áldozatot is követel, használatához ugyanis a monitornak közvetlenül kell kapcsolódni a GeForce GPU-khoz. Ez azt jelenti, hogy a G-Sync-kel szerelt notebookokból eltűnik a gyártó Optimus megoldása, amely az aktuális feladattól függően váltogat az integrált és a dedikált grafikus egységek között az ideális energiafelhasználás végett - ezzel valószínűleg oda is veszik a fentebb megspórolt fogyasztás, a technológia valószínűleg észrevehető nyomot hagy majd az akkus üzemidőn.

a címlapról