Egyszerűbb az online ügyintézés a Telekomnál
Júniustól lényegesen egyszerűbbé válhat a Telekomos ügyfelek számára az online ügyintézés egy új, egykapus beléptetési rendszer bevezetésének köszönhetően. A szolgáltató önkiszolgáló online ügyfélszolgálatának bizonyos elemei azonban még mindig elérhetetlenek egyes ügyfelek számára.
Évek óta húzódó átalakítási folyamat ért újabb lépéssel közelebb a finishez a Magyar Telekomnál: az ország legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója egykapus beléptető rendszert vezetett be online ügyfélszolgálatán, melynek köszönhetően a szolgáltató ügyfelei könnyebben intézhetik online ügyeiket. Már ha a felület erre lehetőséget ad, a többéves munka és a milliárdos fejlesztési büdzsé dacára az előfizetők egy részét ugyanis máig nem engedi be az online ügyfélszolgálatra a rendszer.
Egy fiók mind felett
A fejlesztési ütem legújabb elemeként megjelenő Telekom-fiók célja, hogy az ügyfelek egyetlen, áttekinthető felületen kezelhessék mobilos és vezetékes előfizetéseiket, legyen szó otthoni, vagy akár vállalati szolgáltatásokról. A bejelentkezéshez így a korábbi módszerrel ellentétben elég egyetlen azonosítót megadni, melyhez elég egyszer hozzárendelni a kezelni kívánt fiókokat - a bejelentkezés történhet e-mail cím és jelszó, vagy facebookos azonosítás révén.
Az új beléptető rendszer segítségével a hagyományos online ügytípusokat kezelheti az előfizető, azaz például megrendelhet vagy lemondhat szolgáltatásokat, befizetheti a számláit, vagy leellenőrizheti a havi forgalmi keretét. Az elérhető ügytípusok az előfizetés jellegétől függően szolgáltatásonként eltérőek lehetnek, illetve továbbra is vannak olyan ügyek, melyeket csak személyesen intézhet el az ügyfél, valamelyik T-Pontban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Vagy ez utóbbi lehetőséggel, vagy a 1412-es ügyfélszolgálati telefonszám felhívása után tudják módosítani szolgáltatásaikat azok a vezetékes előfizetésekkel rendelkező Telekom-ügyfelek, akiket a rendszer továbbra sem enged be az online ügyfélszolgálatra. Ezeknél az ügyfeleknél az alábbi üzenet jelenik meg az oldalon, ha ügyeiket online akarják rendezni: "Sajnos az online ügyintézéssel kapcsolatban továbbra is türelmét kell kérnünk. Vannak olyan ügyfeleink, köztük ön is, akik számára továbbra sem érhető el ez a funkció. Ez az időszak a tervezettnél hosszabbra nyúlt, dolgozunk a megoldáson, de addig további türelmét kell kérnünk. Nagyon hiszünk az online ügyintézésben, és sajnáljuk, hogy jelenleg pont ezen a területen nem tudjuk az ön számára a megszokott kényelmet biztosítani."
Egyszer majd jó lesz
Az érintett előfizetők számára egy tavaly nyári migrációs lépés jelentette a vízválasztót, ezt követően az online ügyfélszolgálat pontosan meg nem határozott méretű előfizetői bázis számára elérhetetlenné vált. A Telekom tavaly novemberben a HWSW kérdésére közölte, a migráció által okozott anomáliák javítása folyamatban van, ugyanakkor a cég nem közölt időpontot a projekt lezárására.
Az online ügyfélszolgálati rendszer átalakítása a Telekom eddigi legnagyobb informatikai jellegű projektje, mely csoportszinten is jelentős eseménynek számít, illetve számított. A cég 2010 óta tervezi a CRM-rendszer továbbfejlesztését és a szerteágazó ügyfél- és szolgáltatásmenedzsment megoldások egységesítését, melyre eddig nem hivatalos információk szerint több mint tízmilliárd forintot költött. Az új rendszer bevezetését több lépcsőben 2013 áprilisától tervezte a szolgáltató - az utolsó lépés a mobilos ügyfélbázis migrálása kellett volna legyen tavaly.