GPS-ben erősít az Apple
Erősít térképszolgáltatás fronton az Apple: a vállalat felvásárolta a GPS technológiával foglalkozó Coherent Navigation nevű startupot, bár a céggel kapcsolatos jövőbeni célokat és a vételárat egyelőre nem tette nyilvánossá. A számos befolyásos partnerrel rendelkező, kis létszámú San Francisco-i startupról annyit tudni, hogy egy precíziós GPS technológiát fejlesztettek ki, és feltehetően az Apple-nél is lokációs technológiák fejlesztésén dolgoznak.
E-mailben erősítette meg a híresztelést Apple, miszerint felvásárolta a Coherent Navigation nevű startupot - a cég dolgozói valószínűleg az Apple saját térképszolgáltatásának fejlesztésén fognak dolgozni. A vállalat az alapítók LinkedIn frissítései miatt vált gyanússá, amelyek az Apple-t adták meg azok új munkahelyeként - nem mellesleg a Coherent Navigation weboldala is elérhetetlenné vált. Az Apple valószínűleg a következő, júniusi Nemzetközi Fejlesztői Konferencián jelent be további részleteket.
Erős GPS-technológiát vásárolt a cupertinói óriás
A 2008-ban alapított Coherent Navigation fő területe a kereskedelmi célú navigációs szolgáltatások fejlesztése, olyan befolyásos partnerekkel, mint a repülőgépgyártó Boeing, vagy az Iridium nevű szatellitkommunikációs vállalat. Az utóbbi céggel együtt olyan nagy precizitású GPS rendszert fejlesztettek ki, amely a hagyományos, közepes magasságú Föld körüli pályán keringő műholdak által gyűjtött adatokat vegyíti az alacsony pályán elhelyezett Iridium műholdak információival. Ezzel rendkívül pontos helyadatok gyűjthetők, jobb jelfeldolgozással és zavarszűréssel mint a hagyományos megoldás. Ez a technológia precízebb, mint a többi, jelenleg piacon lévő konzumer szintű pozicionáló rendszer, amelyek tipikusan három-öt méteren belüli pontossággal dolgoznak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Többen is távolodnának a Google-től
A Google elsöprő fölénnyel uralja a konzumer digitális térképszolgáltatási piacot, a harc pedig egyre kiélezettebb nem csak az amerikai IT-óriások, de európai cégek közt is - főleg az európai autóipar érdekelt a hasonló megoldások kacsán. Az Uber például önálló kutatási-fejlesztési központot nyitott,ahol elsősorban a térképek, a járműbiztonság és az "autonóm technológiák" kapnak fókuszt, emellett pedig a Nokia Here-ért folyó ajánlattételi harcba is beszállt 3 milliárd dollárral. A lépés azért tűnik ésszerűnek, mert a magát egyre inkább logisztikai platformként aposztrofáló cég jelenleg nagymértékben támaszkodik a Google Mapsre, a Nokia technológiájának megszerzésével viszont elvághatná ezt a nemkívánatos függőségi szálat.
A Nokia térképes divíziójáért, a Here-ért azonban többen is harcba mentek, a kiterjedt, keresztplatformos appokkal rendelkező térképes rendszer sokak számára vonzó célpontot jelent. A német autóipar és a kínai Baidu együtt szövetkezett az amerikai térképszolgáltatásokban érdekelt IT-óriásokkal szemben, ami elsősorban a Google uralma ellen irányul. A nagy autógyártók, mint az Audi, BMW vagy a Mercedes-Benz sem szeretnék, hogy olyan vállalatok birtokolnák a Here-t, mint az Apple, a Facebook vagy éppen a Google, mert ezzel is erősödne a keresőóriás dominanciája, amivel leszűkítené az autógyártók mozgásterét.