Trollok miatt áll a Google Map Maker
Egyre több felhasználó él vissza a Google Maps adatbázisának bővítésére szolgáló Map Maker használatával, ami az eddig nem túl hatékony közösségi moderációs rendszernek köszönhető. A Google ezt megelégelve felfüggesztette a szolgáltatást és új rendszeren dolgozik, addig pedig minden eddigi szerkesztést manuális vizsgálatnak vet alá.
Mától kezdve határozatlan időre elérhetetlenné válik a Google térképének Map Maker szerkesztőfelülete a felhasználók számára - jelentette be a Google. A döntés a közelmúltban történt visszaélések miatt született, a cég ezért egy fejlettebb moderációs rendszer fejlesztésébe fogott, hogy a közeljövőben hatékonyabban szűrhesse ki az ilyen eseteket. Az elmúlt hónapokban több tréfa is bejárta a világhálót, melyek márkákat, vagy ismert szervezeteket, intézményeket érintettek érzékenyen: valakit például az "Edward Snow Den" nevű céget helyezte el a Fehér Ház közepébe, de a kaput valószínűleg az Apple logóját levizelő Android-figura tette be.
Új szűrő jön
A Map Maker egy olyan online eszköz, amivel a Google Maps adatbázisát javíthatják, bővíthetik a felhasználók. A térképszerkesztő azonban nem csak a tartalom javításában és bővítésében, hanem a jóváhagyásra beküldött módosítások ellenőrzésében is többnyire a közösségre támaszkodott – ez a szűrő viszont nem bizonyult igazán hatékonynak és megbízhatónak.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod
Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A felhasználók cinkostársak
A rendszer azért sem tudta kiszűrni az obszcén tréfákat, mert azokat olyan felhasználók is engedélyezték és találták viccesnek, akik előtte amúgy jó szerkesztői értékeléseket kaptak. Ráadásul mivel több fiókkal rendelkezhetnek, akár maguk is moderálhatják szerkesztési javaslataikat más profiljaikból. A cég jelenleg több kisebb megoldás együttesével próbálja elkerülni a kéretlen tartalmat, például a zászlós megjelöléssel, amivel a felhasználók jelezhetik a szerintük nem megfelelő információt. Az ilyen jellegű tartalomszűrés azonban összetett feladat, és ez új kihívás elé állítja a céget - a cél egyben megtartani a minőségi tartalomkészítés lehetőségét, szigorúbb feltételek közt.