Kívül-belül megújult a Flickr
Átszabott kezelőfelülettel és hatékonyabb keresési funkciókkal kapcsol magasabb fokozatra a Flickr. A Flickr 4.0-ben egy képfelismerő technológia is helyet kapott, amivel könnyebben rendszerezhetők kategóriák szerint a feltöltött képek, amiket már csoportosan is feltölthetünk, szerkeszthetünk és megoszthatunk.
Hatalmas frissítési csomagot kapott a Yahoo meglehetősen elhanyagolt online fotó tárhelye, a Flickr. Ez a második legjelentősebb intézkedés a szolgáltatás életében azóta, hogy Marissa Meyer került a vállalat élére - 2013-ban első lépésként a heti 100 megabájtra korlátozott ingyenes csomagot egy terabájt ingyenes tárhely váltotta fel, amivel sikerült felpezsdíteni a stagnáló, már-már hanyatló szolgáltatást. Az impozáns tárhely új felhasználók generációját vonzotta az oldalra, késő 2010 óta napjainkig 5 milliárdról ugrott 11 milliárdra a Flickrre feltöltött képek mennyisége.
A fotós szolgáltatást azonban ezzel nem intézte el az új vezetés, a háttérben a csapat tovább dolgozott egy, még nagyobb dobásnak számító új kiadáson - ez lett a mostantól használható Flickr 4.0. Ez a tetemes méretű tárhely minél hatékonyabb kihasználásához biztosít eszközöket a cég, ennek érdekében a Flickrt külsőleg és belsőleg is átszabták - egyszerűbb rendezés, kibővített csoportműveletek, és olyan új technológiák érkeztek, mint az auto-taggelés vagy a képfelismerés.
Egyszerre, sokat, gyorsan
Napjainkban a fotók tárolására épülő szolgáltatások problémáját már nem a tárhelybiztosítás technikai korlátai jelentik, sokkal inkább a nagy mennyiségű tartalom kezelése, a rendezhetőség, és a keresés hatékonysága, illetve egyre vonzóbbak a felhasználók szemében a közösségi funkciók is. Ennek megkönnyítésre jó pár kényelmi funkció kapott helyet a frissítésben, többek közt csoportos műveletek: ebből letöltés, keresés, szerkesztés, megosztás, és egyszerűbbé vált a manuális kezelés is.
A frissítés egyszerre fed le minden platformot, így mobilt, webet, Windows és Mac operációs rendszereket is. PC-n az Uploadr app könnyíti meg a különféle eszközökön (PC-n, SD kártyán, külső HDD-n) található tartalmak egyszerű és csoportos feltöltését a felhős tárhelyre. Apró, de fontos változtatás, hogy a feltöltött képek alapaértelmezett adatvédelmi beállítása az eddigiektől eltérően nem rögtön nyilvános lesz, hanem privát, így az nem válik automatikusan megtekinthetővé mások számára. Mivel iOS-en és Androidon is használható a feltöltő app, a telefonon található fotók egyszerű szinkronizálása is megoldható vele, így akár a fotóalbumok backupjához is hasznosítható a tárhely.
Kereséssel könnyebb a szűrés
Az áttekinthetőség érdekében a kezelőfelület is új külsőt kapott a Camera Roll névre keresztelt nézetben, amely az okostelefonok nézegetőihez hasonlóan feltöltési, vagy készítési dátum szerint jeleníti meg a fotókat. Még érdekesebb azonban a kezelőfelület alatt meglapuló keresési funkció, amelynek alapját a képfelismerő technológia adja. A Camera Roll kezelőfelület tetején átválthatunk a Magic View módra, ami a Yahoo a képfelismerő használatával rendezi kategóriákba az általunk feltöltött képeket a rajta látható témák szerint - például a kutya szót beírva csak a kutyás képeinket gyűjti össze számunkra. Minden olyan alkalommal, mikor a felhasználó képet tölt fel, a Flickr azonnal szkenneli és beazonosítja a képen látható dolgot, majd több leíró taget aggat rá. Még aprólékosabb keresést tesz lehetővé, hogy asztali felületen szín, elrendezés és effektek szerint is kereshetünk, például elmosódott képekre, a keresés találatai pedig akár csoportosan is megoszthatók.
Behozhatja a lemaradást a Flickr?
Bár Flickr már több mint tíz éve létezik, a Yahoo egyik legelhanyagoltabb szolgáltatásának számít, amin hamar túlnőttek társai. 2008-ban a fő versenytárs a Facebook volt (akkoriban mindegyik csak négy éve indult), ekkor még fej-fej mellett haladva a feltöltött képek mennyiségében. 2014-re azonban gyökeresen megváltozott a helyzet: a felhasználók mintegy 1.8 milliárd fotót osztottak meg napi szinten az interneten, ebből 350 milliót Facebookon, 60 milliót Instagramon, 700 milliót Snapchaten és Whatsappon - és kevesebb mint 10 milliót Flickren.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az új frissítés megjelenésével egyidőben azonban egy meglepő bejelentést is érkezett a Yahoo házatájáról, ugyanis a Flickr egykori feje, Bernardo Hernandez elhagyta a céget, a források szerint személyes okokra hivatkozva - arról nincs említés, hogy a jövőben hol folytatja karrierjét, és pontosabban milyen feszültségek vezettek ezen döntéséhez.