:

Szerző: Koi Tamás

2015. május 8. 12:03

Rágyúr a TV-re az Invitel

Műszaki és tartalmi szempontból egyre versenyképesebb ajánlatokat kínál lakossági ügyfelei számára az Invitel a hazai tévészolgáltatások piacán - a cég ugyanakkor láthatóan továbbra is küzd a kistérségi szolgáltatók kihívásaival, jóllehet sikerült mind a lakossági, mind a vállalati szegmensben árbevétel-növekedést elérnie.

Továbbra is elsősorban a lakossági tévészolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt az Invitel, mely 2015-ben többéves fejlesztési tervének részeként további jelentős beruházásokat tervez annak érdekében, hogy a modern tévszolgáltatásokhoz nélkülözhetetlen szélessávú infrastruktúrát minél több háztartás számára tegye elérhetővé. A cég 2012-ben létrehozott új üzleti stratégiája a vezetők szerint mára beérett, az Invitel mostanra megduplázta bevételét mind a lakossági tévépiacon, mind az üzleti ICT-szegmensben.

TV és üzlet

David Blunck, az Invitel idén kinevezett új vezérigazgatója egy tegnapi sajtótájékoztatón ismertette a vállalat idei fejlesztési terveit, melynek része többek közt, hogy lefedettségi területén még 2015-ben további 120 ezer háztartás számára teszi elérhetővé a gyors szélessávú internetkapcsolatot a szolgáltató, így ez év augusztusára már több mint félmillió háztartásban válik elérhetővé a korszerű infrastruktúra. A társaság emellett több mint egymilliárd forint értékben fejleszti idén Carrier Ethernet hálózatát, illetve mikrohullámú bázisállomásait, előbbibe 12, utóbbiba 16 új települést, illetve helyszínt bevonva.

Az Invitel elsődleges lakossági fókuszterületének ma egyértelműen a tévészolgáltatás tekinti, így a cég saját fejlesztésű IPTV-megoldásán ma már 150 csatorna érhető el, ráadásul az Invitel rendelkezik ma a legnagyobb (26 adóból álló) HD-programválasztékkal. A szolgáltató emellett jelenleg az országban a legnagyobb választékban kínálja ügyfelei számára a tematikus minicsomagokat, melyek közül a piacon egyedüliként személyre szabható ajánlatot is nyújt ügyfelei számára.


Az Invitel idei lefedettség-terve (zölddel az új generációs hálózattal lefedett terület)

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A szolgáltató ezzel együtt is a kisebb szereplők közé tartozik a mára mintegy 2,1 millió előfizetést számláló magyar vezetékes lakossági tévépiacon, jóllehet pozícióját valamelyest erősíteni tudta az elmúlt két évben. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeres havi statisztikái szerint a vállalat idén márciusban a lakossági tévéelőfizetések mintegy 6%-át tudhatta magáénak, ami körülbelül 127 ezer háztartást feltételez a vezetékes piacon.

Van még hová nőni

Két évvel ezelőtt - 2013 márciusában - ugyanez az arány 4,9 százalék volt, azóta az Invitelnek a piaccal párhuzamosan sikerült nőnie. A cég a kétéves ciklusban becslésünk szerint körülbelül 30 ezer új tévéelőfizetőt szerzett, miközben a vezetékes szegmens három legnagyobb szereplője közül kettő, a DIGI és a Telekom is növelte részesedését, a piacvezető UPC pedig csekély mértékben visszaesett.

Az Invitel számára a legnagyobb kihívást továbbra is az jelentheti, hogy a cég egyszerre küzd a kistérségi szolgáltatók legfőbb problémájával, a technológiai szegmentációval, melyen méretgazdaságossági alapon rendkívül nehéz felülkerekedni, másfelől a (nagy)városokban egyre inkább erősödő infrastruktúra-alapú versennyel is szembe kell néznie. Előbbire megoldást jelenthetnek azok az EU-s fejlesztési projektek, melyek részben a kistérségi felzárkóztatást célozzák - ezen források felosztása még az idei évben várható.

a címlapról