Nem jut egyről a kettőre az LG
Nem igazán tud kimozdulni a holtpontról az LG. A dél-koreai gyártó nagyon nehezen tudja differenciálni magát versenytársaitól (főleg a Samsungtól), így viszont csak a kőkemény árverseny marad számára, amiből hosszú távon nehéz lesz győztesként kikerülnie.
Stagnáló bevételről és parpírvékony nyereségről számolt be az LG első negyedéves eredményeinek ismertetésekor. A dél-koreai gyártó az előző év hasonló időszakához képest változatlan, 12,72 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonos forgalom mellett 38 millió dolláros nettó eredményt ért el – ez lényegesen alacsonyabb, mint a tavalyi első negyedévben realizált 93 milliós nyereség, viszont az igen gyenge előző, ünnepi negyedév közel kétszáz milliós veszteségéhez képest.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A mobilos üzletág a cég első androidos okostelefonjának piacra dobása óta egyik legjobb időszakát zárta. Bár az LG a leszállított darabszámot a tavalyi első félév lendülete után már nem tudta növelni – a harmadik negyedévben elért 16 milliós rekordhoz képest a karácsonyi szezonban 15,6 millió, az idei első három hónapban pedig 15,4 millió telefon került az értékesítési csatornákba – a részleg bevétele a volumen éves szinten 26 százalékos emelkedésének és a közelmúltban piacra dobott (és általunk is tesztelt) G Flex 2-nek köszönhetően 5 százalékkal nőni tudott. Folytatódott tehát nyár óta tapasztalható trend: az LG az Egyesült Államokban jelentősen – 66 százalékkal – tudta növelni eladásait, viszont lényegében minden más régióban csökkent a szerepe. A vállalat szerint viszont a dél-koreai belpiacon nagyon komoly keresletfelhajtó hatása volt a G Flex 2-nek, negyedéves viszonylatban 57 százalékkal nőtt a forgalom. Az üzletág egyébként továbbra is meglehetősen szerény, mindössze 2 százalékos üzemi eredményhányaddal működik, bár az előző év első negyedévének -0,2 százalékos mutatójához képest ez legalább a pozitív tartományban van. A kilátások terén semmi váratlant nem közölt a vállalat, a brutális – egy egyre fokozódó – árverseny miatt nem látni, a jelenlegi kínálattal mi lehetne az LG kitörési pontja.
A szórakoztatóelektronikai divízió szénája sem áll fényesen. Az árbevétel 5 százalékkal 4,03 milliárd dollárra csökkent, ami viszont ennél is sokkal fájóbb, hogy az üzemi eredményhányad zuhanását a gyártó képtelen megállítani – mutató negyedévről negyedévre csökken, éves szinten a szektorban amúgy átlagos 4,6 százalékról mostanra -0,1 százalékra csúszott. Az LG szerint ennek főként a fejlődő piacokon (Oroszország, Brazília) tapasztalható negatív árfolyamhatások okolhatóak, viszont az év hátralevő részében növekvő keresletre számít Észak-Amerikában és Ázsiában, valamint a B2B partnerek részéről emelkedő monitorvásárlásokat prognosztizál. A vállalat ezért erősíteni fogja marketingtevékenységét, tévés termékmixében pedig emelni fogja az Ultra HD és az OLED paneles készülékek arányát.
A háztartási gépeket és légkondícionáló berendezéseket gyártó üzletág gyakorlatilag stagnált. A bevétel ugyan 2 százalékos csökkenést követően 3,69 milliárd dollár lett, az üzemi eredmény viszont éves szinten 9 százalékot javult (208 millióra), az LG szerint a jobb termékmixnek és költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően. A részleg teljesítményére rendkívül erős hatással van a nyári szezonalitás, a légkondícionálók forgalma a következő hónapokban jelentősen meg fogja dobni a forgalmat.
A közel két éve létrehozott autóipari egység a teljes bevételhez képest még mindig szerény, 347 millió dolláros forgalmat tudott generálni, kétmilliós veszteség mellett. Az LG azonban szándéka szerint nem adja fel az új láb növesztésének kísérletét, és továbbra is fektetni fog ezen a területen kutatás-fejlesztésbe abban bízva, hogy az elektromos autók terjedésével a következő években komoly növekedést érhet el a szektorban.