Fejlesztette IoT-backendjét a LogMeIn
A napokban frissítette IoT-backendjét a LogMeIn. A cég új menedzsment komponenst épített a rendszerbe, megnövelte a kommunikációs szolgáltatás teljesítményét és külső fejlesztők számára is lehetővé tette, hogy a platformot saját alkalmazásaik alapjául is használhassák.
Több jelentős fejlesztést is kapott a Xively, a LogMeIn saját IoT-platformja - jelentette be a cég a múlt héten. A Xively egy gyorsan implementálható, előre összerakott felhős backend, olyan cégek számára, amelyek már komoly méretű telepített eszközparkkal rendelkeznek, az ezekből begyűjtött hatalmas információmennyiség feldolgozása pedig problémákat okoz. A Xively azt ígéri, hogy egy jól skálázható, és az üzleti oldalnak is értelmezhető szolgáltatással nyúl alá ennek a problémának.
A platform három fő egységből áll. A legfontosabb az üzenetkezelő modul, melynek hatékonyan kell tudnia feldolgozni a százezres vagy akár milliós nagyságrendű eszközparkból beérkező adatfolyamot is. A LogMeIn szerint ez az egység alapos ráncfelvarráson esett át, és bár a cég teljesítmény vonatkozásában számokat nem közölt az előző változathoz képest, azt kiemelte, hogy a frissített rendszer jelentősen megnövelt tranzakciószámot visel el, ehhez pedig továbbra is hitelesítés és titkosítás tartozik.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A következő építőkocka az új Xively Blueprint, a platform menedzsmenteszköze az üzemeltetők számára, ami két fő célt szolgál. Egyrészt ezen keresztül lehet hozzáférni az üzenetkezelő által begyűjtött adatokhoz és azokat különböző szempontok szerint rendszerezni, valamint eseményekhez szabályokat, kapcsolókat (trigger) rendelni, jelentéseket összeállítani, ügyfél-, partner- és termékinformációkat kezelni. Másrészt a Blueprinttel lehet megoldani a felhasználói szerepkörök, hozzáférési szintek kialakítását és a Xively-ügyfél rendszeréhez kapcsolódó egyéb alkalmazások, üzleti partnerek menedzsmentjét is, valamint a cég szerint egyszerűsíthető az internetre kapcsolódó eszközök új ügyfelekhez való hozzárendelésének folyamatát.
A platform harmadik eleme egy új API-készlet, ami a külső fejlesztők számára is hozzáférést biztosít a Xivelyban tárolt egyes adatokhoz, így jöhetnek az egyéni, speciális feladatokra szabott Xively-alapú alkalmazások. Kérdésünkre a cég egyelőre nem kívánt ezt illetően részletekbe bocsátkozni, mert a készlet jelenleg is fejlesztés alatt van és folyamatosan bővülni fog. Az viszont már biztos, hogy a LogMeIn ezt nem csak házon kívüli felhasználásra szánja, hanem a jövőben erre épülő saját termék-, partner- és ügyfélmenedzsment alkalmazásokat is ki fog adni.
Fiatal, de ígéretes piac
Nem csoda, hogy a magyar alapítású LogMeIn a következő nagy lehetőséget az IoT-piacban látja. A terület még erősen gyerekcipőben jár, a vállalalatok csak most próbálják egyáltalán megérteni, mihez tudnának kezdeni az egyre növekvő számú egymással összekapcsolt eszközzel és az általuk szolgáltatott temérdek, folyamatosan frissülő információval. A cég előző fejlesztései remek tudásbeli és tapasztalati alapot adnak egy ilyen irányú platformfejlesztéshez, a még mindig viszonylag kis méretből adódó agilitás pedig lehetővé teszi az erőforrások gyors átcsoportosítását a nagy növekedéssel kecsegtető területre. A “nagyok” (Microsoft, SAP, IBM, Oracle, VCE) is csak a közelmúltban kezdtek mozgolódni, így a LogMeIn egy jó megoldással komoly sikert érhet el az IoT-backendek között. A cég egyébként az előzetes elemzői várakozásokat felülmúló remek tavalyi évet zárt, forgalma 34 százalékkal 222 millió dollárra emelkedett, nettó eredménye pedig több mint duplája lett a 2013-ban elértnek, 13,9 millió dollárról 29,9 millióra ugrott.