Átszervezi működését az Opera
Nagyszabású szervezeti és működési átszervezésbe kezdett az Opera, értesült több norvég lap is. A cég célja megszüntetni a fejlesztési tevékenység eddigi fragmentáltságát, és az egyes termékek fejlesztését egy-egy régióba koncentrálja. A lépés mintegy öt százalékos létszámleépítéssel jár.
Költséghatékonysági és munkaszervezési megfontolásokból jelentősen átalakítja fejlesztési tevékenységét az Opera, értesült több norvég lap is. Az információk szerint a cég a jövőben egy-egy termék fejlesztését szeretné egy adott régión belül tartani, ezért ennek a célnak megfelelően konszolidálja a fejlesztőcsapatokat. A vállalat kommunikációs igazgatója, Karin Greve Isdahl a Dagens Naeringslivnek megerősítette a döntést, és elmondta, hogy az átszervezés következményeként mintegy öt százalékos létszámleépítést hajtanak végre, így az 1500 fős globális alkalmazotti létszám 70-75 fővel fog csökkenni a következő hónapok során.
Az Opera norvég központjából harminc embert küldenek el, egy elbocsátott fejlesztő blogbejegyzésében azt írta, ez gyakorlatilag a teljes norvég desktopos csapatot jelenti, ez a fejlesztési tevékenység ugyanis – a vélhetően a jóval alacsonyabb bérköltségek miatt – Lengyelországban fog koncentrálódni. A döntés következményeként még svédországi és amerikai alkalmazottak munkaviszonya szűnik meg. A hírek szerint a távozók három hónap felmondási időre járó bért, valamint ezen felül 3-4 havi végkielégítést kapnak, és az Opera aktívan segít nekik új munkahely keresésében. Tove Selnes, a cég személyzeti igazgatójának elmondása alapján ez nem lesz túl nehéz, már eddig is rengeteg fejvadász és más vállalat vette fel velük a kapcsolatot. A fentebb említett volt fejlesztő szerint jó esély van rá, hogy volt kollégái közül sokan a Vivaldi csapatában fognak landolni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Opera vezetősége arról nem kívánt nyilatkozni, hogy mekkora megtakarítást remélnek az átszervezéstől. Azt viszont elmondták, hogy ez nem egy drasztikus költségcsökkentési folyamat első üteme, hanem egyszeri korrekció. Az Opera a tavalyi év utolsó negyedéves eredményei éves szinten masszív (72 százalékos) bevételnövekedést mutattak, ugyanakkor az AdColony, videós mobilhirdetési platform felvásárlásához kötődő egyszeri tételek miatt a nettó eredmény negatívba csúszott.
A mobilos bevételek növekedése mellett viszont a desktopos forgalom durván megcsappant – miközben az asztali böngésző felhasználói tábora 8 százalékkal 55 millióra nőtt, a bevétel éves összehasonlításban 20 százalékot zuhant. Ennek legfőbb oka az orosz rubel riasztó mértékű elértéktelenedése volt, de a kitettség mértéke egyáltalán nem tetszett a befektetőknek, és a negyedéves jelentés publikálását követően az Opera részvényei zuhanórepülésbe kezdtek, egyetlen nap alatt 44(!) százalékot veszítve értékükből.
A cég pénzügyi mutatói azonban egyáltalán nem adnak okot ilyen mértékű bizalomvesztésre, ezt az átszervezés kapcsán nyilatkozó vezetők is újra igyekeztek hangsúlyozni. A mobilos böngészők piacán az Opera Mini stabilan tartja 8 százalék körüli részesedését, a megjelenített reklámok és az azokból származó bevétel pedig gyors ütemben emelkedik.