Már bárkinek küldhetünk privát üzenetet Twitteren
A Twitter jóval szabadabbá tette privát üzenetküldési funkcióját, most már követés nélkül is üzenhetnek egymásnak a felhasználók - legalábbis azoknak, akik ezt engedélyezik. A cég így próbál felzárkózni a többi, már csevegésre fókuszáló közösségi oldalhoz, azonban sokak szerint ez kétélű fegyver is lehet.
A mikroblogger oldal kiterjesztette addig gyenge pontjának számító, privát üzenetküldési funkcióját: már az egymást nem követő felhasználók is üzenhetnek egymásnak, ezzel élénkítve a kommunikációt a felhasználók - és cégek - közt. Ezt a változtatást ugyan 2013-ban már tesztelte az oldal, azt végül nem vezette be. A funkció a mai nappal élesedett, Android és iPhone eszközökön pedig egy külön gomb is bátorít a használatára.
Bárkinek üzenhetünk - ha engedi
A változásig a privát üzenetküldéshez és válaszhoz szükséges volt, hogy kövesse egymást a két felhasználó, ám ez együtt jár a másik fél tweetjeinek és megosztott tartalmainak elfogadásával is. A frissített üzenetküldésnek nem feltétele ez a kapcsolat, amennyiben az adatvédelmi beállítások alatt engedélyeztük, bárki üzenhet nekünk. A frissítés értelmében már a csoportos beszélgetésekbe is behívhatók nem követő tagok.
A lépéssel a közvetlen kommunikáció egyik rákfenéjét iktatja ki a Twitter. Nem volt ugyanis ritka jelenség, hogy követésre felkérő tweetet kellett küldeni a felhasználónak ahhoz, hogy privát üzenetet küldhessen a másik félnek, ezzel a tevékenységgel generált zajra is megoldást jelenthet a frissítés. A magánszemélyek leginkább a zaklatástól, és a spamektől tartanak, erre a zaklató felhasználó tiltását és jelentését ajánlja a Twitter. Ennél fejlettebb megoldást egyelőre nem talált ki a cég, mely amúgyis hírhedt harcot vív az internet trolljaival.
Ennek mostantól vége lehet.
A Twittert azonban nem csak magánszemélyek használják, hanem hírességek és cégek is. Az oldal szerint a közvetlenebb kommunikáció jobb elérést fog biztosítani a szolgáltatások számára ügyfeleikhez, így azok élvezhetik a vásárlói támogatást, és egyben kérdéseket, válaszokat is írhatnak. Sokan viszont attól tartanak, a cégek egy új marketingcsatornaként tekintenek majd az üzenetekre - nem elképzelhetetlen, hogy sokan spamekkel, kuponokkal, és ajánlatokkal fogják bombázni a felhasználókat, ami célzottabb hirdetési lehetőséget jelenthet számukra. Ezek a figyelmet is sokkal jobban megragadják, mint a hirdetések, amelyek elveszhetnek a folyamban.
Mindenki csevegni akar
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.