Mobilappba ágyazhatóak a Twitter-tartalmak
A Twitter mobilos fejlesztői platformja, a Fabric két jelentős újítást kapott. Eddig csak különálló tweetek beágyazására volt lehetőség mobilos appokon belül, ezt a funkciót teszi kerekebbé a komplett, kereshető idővonalak integrálásának lehetősége.
Eddig leginkább a bizalmatlanság jellemezte a Twitter és a fejlesztők közti kapcsolatot, mivel a cég féltve őrzi tartalmait a külső fejlesztők alkalmazásaitól, akik pedig korábban erre építettek, megégették magukat. A tavaly ősszel megjelent, Fabric nevű mobilfejlesztői platformjával a cég azonban újra nyitni kezdett a külső fejlesztők felé, azonban egészen máshová kerültek a hangsúlyok, mint korábban.
A cég fejlesztői csomagja, a Twitter Kit most fontos újdonsággal bővült: a fejlesztők pár soros kóddal ágyazhatnak be komplett Twitter-idővonalakat keresési eredményeket, és egyéb releváns szűrt tartalmat közvetlenül a mobilalkalmazás felületére. Ráadásul a megoldás használatához a felhasználót be sem kell léptetni, az új hozzáférési rendszerben az alkalmazás anonim bejelentkezéssel is elkérheti az API-tól a megfelelő tartalmakat.
Releváns tartalmat biztosít
A Fabric még októberben indult a cég mobilos fejlesztői platformjaként, három moduláris kitet magába foglalva, melyek biztosítják a szoftverfejlesztéshez, a hibajelentéshez, és a hirdetések elhelyezéséhez szükséges eszközöket. Eddig a Twitter Kit használatával csak különálló tweetek beágyazására volt lehetőség, most már komplett idővonalakat lehet beágyazni, amelyek tartalmát kulcsszavakra való kereséssel is el lehet érni.
A frissítés másik, fejlesztői szempontból rendkívül fontos újítása a "guest authentication", azaz a vendég tokenekkel való beléptetés. A Twitter eddig szigorúan korlátozta a felhasználók azonosításához szükséges tokenek kiadását az appok számára, ezzel meggátolva azt, hogy egy másik fejlesztő saját Twitter-appot készíthessen. Az új rendszernek köszönhetően az ilyen anonim tokenekkel már lehetséges a tartalom Twitter API-ból való szűrése felhasználói kontextus és bejelentkezés nélkül is, ám nem lehet tweetelni, csupán a nyilvános bejegyzésekhez nyújt hozzáférést.
Hogyan használható tehát ez a gyakorlatban? A Citymapper nevű utazási szolgáltatáson belül a felhasználók valós időben tájékozódhatnak a közlekedéssel kapcsolatos státuszokról és késésekről. Mivel az idővonalak kereshetők, a felhasználók célzottan kereshetnek őket érdeklő témákra, a Regal Cinemas például a kulcsszavas keresést a mozikritikák összegyűjtésében kamatoztatja. A funkciót vonzóbbá teszi az is, hogy a megjelenés teljesen testreszabható, így az app felületén kvázi natív tartalomként helyezhető el.
Nyit a fejlesztők felé a Twitter
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A frissítési csomag a Twitter stratégiájában megváltozott prioritásokat is szemlélteti. A cég számára fontos kérdés, hogy a tweetek formájában elérhető valósidejű információhalmaz hogyan tehető értelmesen elérhetővé külső szolgáltatások számára. A beágyazható tartalom az egyik ilyen lehetőség, ahol a felhasználói hozzászólások gyakorlatilag kommentfolyamként mellékelhetőek az adott tartalmi egységhez (film, buszvonal, stb.).
A Twitter felhasználói bázisának növekedése évek óta lassul, ezért az új felhasználók elérése melett a cég az utóbbi időben még nagyobb hangsúlyt fektet a hirdetésekre. A befektetők bár attól tartottak, hogy a cégnek nem sikerül megfelelő tempóban növelni a hirdetési bevételeket, az eredmények sikerről árulkodnak: 2014 utolsó negyedévében 432 milliárd dollár folyt be hirdetésekből, ami 97 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A felhasználói bázis növelése a Twitter saját alkalmazásaival - Twitter, Vine, Periscope- a statisztikák alapján meglehetősen döcögős, ezért a szolgáltatás más appok felé való nyitása meglehetősen indokolt lépésnek tűnik.