Szabadabb kezet adott a Yahoo-nak a Microsoft
Újragondolta kereső megállapodását a Microsoft és a Yahoo. Utóbbi a jövőben már nem csak a Microsoft szolgáltatását használhatja, és a hirdetésértékesítés rendszere is jelentősen átalakult.
Új alapokra helyezi a keresőszolgáltatás és online hirdetésértékesítés terén folyó együttműködését a Yahoo és a Microsoft. A 2009-ben kötött, tíz évre szóló megállapodás a két cég keresési tevékenységét egyesítette, erről akkoriban bővebben is írtunk. Ennek értelmében a Yahoo a Microsoft akkor újonnan indult keresőjének algoritmusát, a Binget kezdte el alkalmazni. Míg a Microsoft feladata eddig főként a keresőmotor fejlesztése volt, addig a Bing Ads platform által szállított hirdetések értékesítése többnyire a Yahoo kezében összpontosult. A most bejelentett változtatások alaposan átalakítják az eddigi felállást.
Nagyobb szabadság a Yahoo-nak
A Microsoft Bingje ezentúl nem lesz kizárólagos szolgáltató a Yahoo asztali kereséseinél - ugyan a vállalat továbbra is használni fogja a Bing találatait és hirdetéseit, de más keresőt is bevethet. A Yahoo generálhat alternatív szolgáltatásokra épülő keresési eredményeket és kísérő hirdetéseket, de 51 százalékban a Microsoft hirdetéseit és technológiáját kell használnia. A fennmaradó 49 százalék esetében szabadon dönthet - akár maga is monetizálhatja, vagy eladhatja más cégnek, például a Google-nak, bár erre nem sok esélyt látnak az elemzők.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office?
Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.