Vezéráldozatokat szedett a Firefox OS kudarca
Átszervezéssel próbál új lendületet venni a Mozilla, miután a mobilos Firefox OS egyelőre nem jut egyről a kettőre, a böngészők piacán pedig egyre csökken a Firefox népszerűsége. Távozik a vállalat elnöke és a mobilfejlesztésekért felelős alelnöke is, a szervezeti átalakítástól és egy közeljövőben elinduló reklámkampánytól remél a cég némi lendületet.
Vezércserékkel és új marketingkampánnyal próbálja felvenni a harcot konkurenseivel a Mozilla – értesült belsős forrásokból a TechCrunch. A lap információi szerint Li Gong, a Mozilla Corporation elnöke és Rick Fant mobilfejlesztésekért felelős alelnök is távozik pozíciójából – az elmúlt két évben a Firefox böngésző folyamatosan veszített népszerűségéből a Chrome javára, a nagyon olcsó okostelefonokra szánt Android-versenytárs mobil operációs rendszer, a Firefox OS, valamint a keresztplatformos mobilos Firefox pedig sosem tudott erőre kapni. A személycseréktől az igazgatótanács friss lendületet remél.
Chris Beard vezérigazgató elmondása szerint a mobilos divízió új vezetőjének keresése már folyamatban van, az elnöki tiszt sorsáról egyelőre nem nyilatkozott. Gong nyolc évet töltött a Mozillánál, előtte a Microsoftnál és a Sun Microsystemsnél töltött be vezető pozíciókat. Fant ennél kevesebb ideig, mindössze két évig volt a vállalat alkalmazottja, a Mozilla előtt a Vodafone-nál, Microsoftnál és a Volantisnál dolgozott. A személycseréknek a hírek szerint még nincs vége, és a Mozilla más fejeket is cserélni szándékozik, hogy érdemben változtasson jelenlegi, nem túl fényes kilátásokkal kecsegtető helyzetén.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A TechCrunch emellett egy készülő marketingkampány terveit is megszerezte, amit a Mozilla a lap szerint egy erőteljes ellentámadásnak szán versenytársai ellen. A kampány indulása májusban várható, és célja megállítani a Firefox felhasználói táborának évek óta tartó csökkenését, esetleg vissza is tornászni néhány százalékot pozitív irányba. A Mozilla és újdonsült keresőpartnere, a Yahoo együtt fogják felvilágosítani a felhasználókat arról, hogy a Firefox miben különbözik a többi nagy böngészőtől, és milyen előnyei vannak a személyes adatvédelmi opciók terén.
“Riasztó csökkenés”
Ezzel a jelzővel illette a Firefox utóbbi néhány éves teljesítményét a Mozilla a TechCrunch által megszerzett, belső használatra szánt prezentációban. A böngésző asztali verziója mellől tényleg sokan pártoltak el az elmúlt két évben, a Firefox részesedése a Netmarketshare statisztikája szerint a 2013 tavaszi majdnem felére (20,6 százalékról 11,8 százalékra) esett, bár az utóbbi hónapokban a számok alapján stabilizálódott a helyzet.
A Firefox mobilos jelenléte pedig lényegében elhanyagolható, a Netmarketshare abba az “egyéb” kategóriába sorolja, amelybe tartozó mobilos böngészők együtt 4,5 százalékon állnak a globális okostelefononos és tabletes statisztikában. (A Statcounter adatai hasonlóak, a mobilos Firefoxot abban a kimutatásban sem ábrázolják önálló trendvonalon). A Google Play Store szerint a Firefox letöltésszáma a 100 és 500 millió közötti kategórióba esik, ami önmagában ugyan szép szám, de az aktív használati statisztikákkal összevetve inkább csak arra világít rá, hogy hiába próbálták ki sokan a Mozilla mobilos androidos böngészőjét, hosszabb távon inkább a gyárilag telepített alternatíváknál maradtak.