:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 9. 13:00

Idén indulhat a hirdetésmentes, fizetős YouTube

A jelek szerint nemsokára elindul a YouTube reklámmentes, havidíjas konstrukcióban működő formája. Az új monetizációs rendszerre vonatkozó tájékoztatást és frissített feltételeket tartalmazó e-mailt tegnap küldte ki a cég a YouTube-partnereknek, viszont a hivatalos indulási dátumot, és az előfizetői díj pontos összegét még nem tette közzé.

A Google tavaly erősítette meg, hogy tervezi a YouTube egy olyan előfizetői változatát, amelyben havidíjért cserébe teljesen hirdetésmentesen nézhetnek videókat a felhasználók - az új monetizációs megoldásra vonatkozó feltételeket tegnap küldte ki a cég e-mail formájában a YouTube-partnereknek. A szolgáltatás mellett természetesen megmaradnak az ingyenes videók és az eddigi hirdetési rendszer is, így két fő bevételi forrás áll majd a készítők rendelkezésére.

Több bevétel a készítőknek

A felhasználók havidíjért cserébe hirdetések nélkül nézhetnek videókat a YouTube-on, azokból eltűnnek a szöveges ablakok, és a reklámvideók is. Minden készítőnek el kell azonban fogadnia a frissített feltételeket a Creator Studio Dashboardon, különben a videómegosztó priváttá teszi feltöltött tartalmaikat. Bár az új feltételek június 15-én lépnek érvénybe, ez nem feltétlen jelenti egyben a szolgáltatás indulását is - valószínű, hogy eleinte nem minden felhasználó számára lesz publikus az opció. A Partner Program Termsben olvasottak szerint az előfizetői nettó bevétel 55 százalékát kapják kézhez majd a készítők, akik eddig ugyanilyen arányban részesültek a hirdetési bevételekből is. A cég még nem tett közzé pontos összeget a havidíjjal kapcsolatban, valószínű, hogy több előfizetői csomag is indul majd, melyekhez a Music Key-hez hasonlóan extra funkciók is járnak majd.

Működik az előfizetői modell

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Google-től már korábban is láthattunk fizetős megoldásokat, első lépésként az előfizetéses csatornákat vezette be, majd a készítőknek utalható adományokat. A végső löketet valószínűleg a tavaly ősszel indult Music Key zenestreaming szolgáltatásának sikere adta, mely eddig havi egymilliárd felhasználóval rendelkezik, illetve a YouTube Kids alkalmazás 2 milliárd installált példánya. Susan Wojcicki, a Google vezérigazgatója szerint a reklámmentes YouTube verzió főleg a mobilos felhasználókat célozza, akiknek száma rohamosan növekszik: a videómegosztó forgalmának már mintegy fele érkezik mobil eszközökről.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról