:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 3. 14:30

Bezár az OnLive, a szabadalmakat a Sony viszi

Az OnLive a felhőalapú játék területén az első úttörő volt, ám indulása óta állandó pénzügyi nehézségekkel küzdött, végül alulmaradt a feltörekvő Gaikai-jal szemben. A szolgáltatás hónap végén bezár, az évek során felhalmozott szabadalmakat a Sony vásárolta fel, melyet valószínűleg a Playstation Now további fejlesztéséhez fog felhasználni.

Az OnLive bejelentette, hogy eladta több mint 140 szabadalombóll álló portfólióját a Sonynak, a szolgáltatás pedig hónap végén lehúzza a rolót - az OnLine Game Service, az OnLive Desktop és az SL GO már csak április végéig lesz elérhető. A felhasználók PlayPasson vásárolt játékai a szolgáltatás bezárása után nem lesznek elérhetők, és az OnLive saját mikrokonzolja és kontrollere is használhatatlanná válik. Azoknak, akik február elseje után vásárolták meg a két hardvert, a cég visszatéríti a vételárat.

Nem mindig az elsőké a szerencse

Az OnLive öt éve elsőként tesztelt egyedülálló felhőalapú játékos szolgáltatást, és hamar a sajtó egyik kedvenc startupjává vált. Steve Perlman, az egykor Quicktime és WebTV fejlesztésén is dolgozó alapító ötlete a felhőalapú játék volt: ezzel a technológiával nem a felhasználó számítógépén, konzolján vagy mobileszközén fut a játék, a számítási feladatok távoli szervereken mennek végbe. A játékos így egy tömörített videó formájában kapja meg a játékot, amihez elég egy gyengébb teljesítményű hardver is.

Az ötlet elméletben csábító volt, ennek ellenére a cég folyamatos pénzhiánnyal küzdött a magas költségek, a kevés fizető játékos miatt és az internetszolgáltatói oldalon jelentkező szűk keresztmetszet negatív hatása miatt. Az igazi gondot azonban, hogy a Gaikai felbukkanása jelentette, amit a Sony 380 millió dollárért vásárolt fel 2012-ben, ezzel megszerezve a játékpiac legjobb felhőalapú technológiáját. Az OnLive a játékok multiplatformos használatát megcélzó CloudLift szolgáltatásával éledt újra, ám megerősödnie azóta sem sikerült, így most kénytelen bezárni.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Sony a Gaikai technológiáját első körben a Remote Playhez használta fel, majd tavaly útjára indította saját, Playstation Now nevű streaming szolgáltatását, mely az idei év elején bővült havidíjas konstrukcióval. Az OnLive értékes szabadalmaira és eszközeire lecsapva a cég számos innovatív felhőalapú megoldást zsebelt most be, amit nagy valószínűséggel a Playstation Now további fejlesztéséhez fog felhasználni.

Azonban nem csak a Sony izzít be felhős játék terén, hanem az nVidia is - májusban érkezik a GRID, melynek működését az Amazon AWS felhőszolgáltatása támogatja. A GRID hardverkliense a cég Shield nevű konzolja lesz, mely nettó 200 dolláros árával jóval olcsóbb, mint a kortárs Playstation 4 (400 dollár), vagy az Xbox One (350 dollár). Indulásra az Nvidia legalább 50 játékból álló könyvtárat ígér, amely hetente bővülhet újabb címekkel.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról