Dominánssá válik a mobilhirdetés?
Évek óta gyors ütemben nő a mobilos hirdetések piaca, egy új előrejelzés szerint globálisan már jövőre lehagyhatja a hagyományos online (webes) költést. Az eMarketer szerint 2016-ra a táblagépes és okostelefonos felületekre költött globális hirdetési összeg átlépheti a 100 milliárd dollárt is, ezzel a digitális hirdetői piac felét megszerezve.
A mobilos hirdetések egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a digitális hirdetések piacán – ez nem újdonság. Az viszont az, hogy a sokéves gyors ütemű növekedés eredményeként a mobilhirdetések akár már jövőre megszerezhetik a teljes digitális hirdetési piac felét. Az eMarketer előrejelzései szerint a mobilokra és tabletekre szánt hirdetésekre globálisan költött, együttes összeg 2016-ra meghaladhatja majd a 100 milliárd dollárt, a növekedés pedig az ezt követő években sem lassul.
Átveszi az uralmat az online-ban
Az eMarketer interaktív eszköze az eddigi statisztikákból következtetve több évre vetíti előre a hirdetési piac várható növekedési tempóját. A 2016-os évre jósolt,101 milliárd dolláros mobilos költés a 2013-as év adataihoz viszonyítva több mint négyszeres, 430 százalékos növekedést mutat. Még hosszabb távlatban az eMarketer azt jósolja, hogy 2016 és 2019 közt még ez az összeg megduplázódhat, és elérheti a 196 milliárdot is. Ez már azt jelentené, hogy a mobilfelületen megjelenő hirdetések értéke mintegy 70 százalékát tenné ki az összes, online hirdetésekre költött összegnek, ezentúl pedig az összes felületen (beleértve a hagyományos sajtót és rádiót is) megjelenő hirdetési költségek egynegyedét jelentené.
Mobilos reklámozásra az Egyesült Államokban és Kínában költenek legtöbbet, az előbbi esetében duplázódó, Kínában pedig triplázódó költséget (illetve másik oldalon bevételt) vetít előre az eMarketer –a két mobilhirdetési "nagyhatalom" együttesen a piac 60 százalékát uralhatja. A top5-ben még az Egyesült Királyság, Japán és Németország szerepel, a lista országai a következő néhány évben valószínűleg nem is fognak változni.
Miért a mobil?
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office?
Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
A dominanciában leginkább az játszik közre, hogy maguk az okostelefonok mára szinte mindenki számára elérhető eszközök. A KPCB 2014-es jelentése szerint tavaly a globális oldalletöltéseknek már negyede érkezett mobileszközről, ez egy évvel korábban még csak 14 százalék volt. Érdemes azonban figyelembe venni az országok egyedi jellemzőit, Afrikában és Ázsiában gyorsabban terjednek az okostelefonok, mint más régiókban. A legfontosabb régió egyértelműen Kína, mára a kínai internetezők több mint 80 százaléka használ okostelefont böngészésre.