Fiatalok miatt értékes a hirdetőknek a Snapchat
A Snapchat felhasználói bázisának több mint felét a tinédzserek és fiatal felnőttek teszik ki, ezért a nagy márkák képesek akár napi 750 ezer dollárt is fizetni egy appban megjelenő hirdetésért. A cég a befektetők szemében is egyre értékesebbnek tűnik, értéke már elérte a 10 milliárd dollárt, lassan pedig átlépheti a 19 milliárdos küszöböt is.
A comScore friss kutatása szerint a Snapchat a "legfiatalosabb" közösségi platform: az alkalmazás felhasználóinak majdnem felét a 18-24 év közötti korcsoport teszi ki, de előszeretettel használják a 25-34 éves fiatal felnőttek is. Az Y-generáció, másnéven millenárisoknak nevezett réteg (amely az 1980 és 2000 közt született fiatalokat jelenti) hirdetői szempontból egy rendkívül nehezen megfogható célcsoport, ezért a Snapchat egyre értékesebb felületnek számít, mióta az appban megjelentek a hirdetések, és elindult Discover nevű szolgáltatása.
Főleg a tinik és a fiatal felnőttek használják
A felmérés szerint a Snapchat amerikai felhasználói bázisának 71 százaléka a 18-34 év közötti korosztályba tartozik, ebből 45 százalékot tesznek ki az igazán fiatal, 18-24 éves felhasználók. Valószínű, hogy szép számmal vannak jelen a 18 év alattiak is, ám a kutatás során őket nem vizsgálták. A video- és képküldő app különlegessége, hogy a küldött tartalmakat nem archiválja, így miután egy képet vagy videót látott a címzett, az automatikusan törlődik.
A Snapchat immáron havi 100 millió felhasználóval rendelkezik, a tavalyi befektetési kör után már 10 milliárd dollárt ér. Sokan értetlenül álltak a cég döntése előtt, amikor az 2013-ban visszautasította a Facebook 3 milliárdos felvásárlási ajánlatát, ami utólag már valóban aprópénznek tűnik - az előrejelzések szerint hamarosan akár 19 milliárd dollárra is duzzadhat a Snapchat értéke (épp ennyiért akvirálta a Whatsappot a Facebook). Az Alibaba tavaly nyáron a pletykák ellenére nem fektetett be a cégbe, nemrég viszont jelképes 2 millió dollárral beszállt a kínai e-kereskedelmi óriás is.
Hirdetések
A hagyományos médiumok számára komoly nehézséget a legfiatalabb korosztály elérése, mert azok jellemzően már nem néznek tévét, és nem fizetnek elő nyomtatott sajtótermékre sem. Egy felmérés során a 18 és 29 év közti korosztály 61 százaléka állította azt, hogy politikai és közéleti hírek forrása számukra elsősorban a Facebook és más közösségi oldalak. Emiatt e szegmens elérése nagyon felértékelődött, ebből profitál most a Snapchat is.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A felület használatáért azonban borsos árakat kell fizetni: a Discoveren körülbelül 100 dollárba kerül egy hirdetés ezer látogatónként, így egy egymilliós elérés akár 100 ezer dolláros költséget jelenthet. A Recent Updates és az Our Story-ban való megjelenés még ennél is jóval drágább, a McDonalds és a Samsung napi 750 ezer dollárt fizet a felületért - ez még Youtube-on való kiemelt megjelenés áránál is több, ami "csupán" napi 500 ezer dollárba kerül.