Jobban szeretik a márkák az Instagramot, mint a Facebookot
A nagy márkák már aktívabban használják az Instagramot termékeik népszerűsítéséhez, mint a legnépszerűbb közösségi oldalnak számító Facebookot. Ez már sejthető volt az előző évek statisztikái alapján is, csakúgy mint az közösségi oldal csökkenő népszerűsége, mely javarészt az organikus elérések esésével magyarázható.
A digitális vállalkozásokat elemző L2 nevű cég friss kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a nagy márkák már többet posztolnak Instagramra, mint Facebookra. A tanulmányban 250 brand posztolási szokásait vizsgálta a cég, lefedve a legtöbb iparág nagy szereplőit, így többek közt az egészségügy, konzumer elektronika, utazás, szépség, divat és sport területét. A számok szerint az Instagram megelőzte heti átlag postok mennyiségében a legnépszerűbb közösségi oldalt: az Instagramon átlagosan 9.3, míg a Facebookon már csak 8.8 alkalommal osztottak meg tartalmat hetente 2014 utolsó negyedévében.
Költséghatékonyabb az Instagram
Szinte törvényszerű, hogy a Facebook népszerűsége csökkent a cégek körében, amire korábban is számos jel utalt. Az utóbbi években az organikus elérések száma gyanúsan zuhant, mivel a túlcsorduló tartalom szelektálásához a Facebook többször is módosította a bejegyzések hírfolyamban megjelenítéséért felelős algoritmust. Ennek eredményeként a hírfolyamba alapvetően kétféle tartalom kerül: a rendkívül népszerű, nagy aktivitást generáló organikus tartalmak, illetve a fizetett bejegyzések. A felhasználók figyelméért vívott harcban így hátrányba kerülnek a nem fizetett posztok, ezért mindenképpen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki komolyan veszi a marketinget - vagy a Facebooknak kell fizetnie, vagy fantasztikus minőségű egyéni tartalmat kell létrehoznia. Főként ez lehet a magyarázata annak, hogy sokan az Instagram felé vándorolnak, ami többé-kevésbé ingyenes felületet biztosít számukra a képes és videós tartalmak megosztásához, a hírfolyam pedig semmilyen szűrést nem kap.
A változások nagy visszhangot keltettek, a márkák elégedetlensége a tavalyi év nyarán tetőzött be, sokan már szinte temették a mindenki számára elérhető, komolyabb mértékű organikus forgalmat. Az ingyen kivívható elérések csökkenése éreztette is hatását az utolsó negyedévben: a Facebook az előző év ugyanazon időszakában még hetente 11.1 posztnak adott helyet, ami egy év alatt csökkent 8.8-ra. Az Instagram ezzel szemben folyamatosan felfele kúszott, a posztok száma 7.5-ről nőtt meg heti kettővel, amivel megelőzte ezen a téren a Facebookot. A Facebook még korán felfedezte a potenciált a képmegosztó appban, mikor felvásárolta azt, most pedig az idő is igazolta, hogy ez később nagy konkurenciát jelenthetett volna a közösségi oldalnak.
A kulcsszó az életstílus
Az Instagram növekvő népszerűségében szerepet játszik az is, hogy rendkívül vonzó szolgáltatás a fiatalok szemében, amely sok márka számára jelentős mennyiségű potenciális réteget jelent. Egy másik friss statisztika azt mutatja, hogy bár a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal az amerikai fiatalok körében, az Instagramnak nagyobb a presztízse: a megkérdezett tinédzserek túlnyomó része szerint ez a felület a legfontosabb az összes közösségi média közül. A vagyonos családokból származó amerikai tinédzserek 83 százaléka aktívan használja az Instagramot, ennek a rétegnek az eléréséhez ezért a képmegosztó rendkívül jó felület.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.