Hamarosan eltűnik a lájkok egy része
A hónap folyamán új szűrést vezet be a Facebook, az inaktív felhasználókhoz tartozó like-okat automatikusan levonja a rendszer.
A Facebook múlt héten tette közé, hogy elkezdi kiszűrni az inaktív profilok interakcióit, és kedveléseik sem számítanak majd bele az oldalak számlálóiba. Ezért a tulajdonosok március 12-től azt vehetik észre, hogy lájkok és hozzászólások tűnnek el oldalukról, ám a csökkenéstől nem kell megijedni, mert a végeredmény egy minőségi, reprezentatívabb érték lesz - ígéri a cég. A változások március 12-től lépnek érvénybe, és pár héten belül mindenki a módosított, pontosabb számokat fogja látni.
A valódi lájkoló az értékes lájkoló
A Facebook azon felhasználók lájkjait és hozzászólásait nem veszi majd figyelembe, akik manuálisan tették inaktívvá saját fiókjukat, illetve az elhunyt, már emléklapként működő személyekét. Amint egy inaktív felhasználó ismét bejelentkezik és tevékenykedni kezd, a múltban végzett kedvelései és hozzászólásai is visszatérnek, ismét aktív felhasználónak tekintve őt.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A frissítés külső szemlélőként nem tűnhet jelentős hatásúnak, az oldalak kezelői számára fontos lépés. A nem aktív, vagy nem valós személyektől érkező lájkoknak a számok céltalan növelésén kívül nincs értékük, semmilyen következtetés nem vonható le belőlük, mivel nem áll mögöttük igazi felhasználó, sem valódi fogyasztási szokások. Az intézkedés így várhatóan hatékonyabbá tesz majd olyan hirdetési eszközöket, mint például a saját közönség (Custom Audiences) alkalmazása, amellyel könnyebbé tehető a posztok targetálása.
Mekkora esésre érdemes számítani? A Facebook szerint nem lesz jelentős a veszteség, a mennyiség természetesen annak függvénye, hogy hány inaktív rajongóval rendelkezik az oldal. A kevesebb lájkkal rendelkező kis cégek számára elenyésző mértékű lesz a szám, míg a több százezres bázissal rendelkező oldalak esetében, nagyobb mintán már jobban látszik majd a purgálás eredménye.
Miért fontos a valódi közönség?
A célzott kommunikáció köztudottan jobb elérést biztosít. A közönség összetételének és mintáinak elemzéséhez pedig olyan valós adatok kellenek, mint a kor, nem, lakhely, nyelv, iskolázottság, kapcsolati állapot és más egyéb jellemzők. A legtöbb interakciót folytató, elkötelezett felhasználók szokásait vizsgálata ahhoz segít hozzá, hogy a tulajdonos megtudja, mely tartalmak érdeklik legjobban a közönséget, illetve milyen választ és szolgáltatást remélnek a cégünktől.
A targetálás lényege, hogy a fizetős tartalmak magasabb pontossággal érik el a felhasználókat, így kisebb a zaj és végső soron olcsóbb a hirdetési kampány. A Facebook ennek érdekében az utóbbi években számos frissítéssel próbálta tisztítani a felhasználókból álló mintát, 2012-ben elkezdte például a kamuprofilok szűrését, amely szintén a haszontalan adatok lefölözösét szolgálja.