:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. február 20. 16:43

Mobilfejlesztőknek szánt csomag érkezett a Yahoo-tól

A Yahoo első mobilfejlesztési konferenciáján jelentette be, hogy már elérhető mobilapp fejlesztőknek szánt csomag, első körben öt különböző termékkel.

Marissa Meyer, a Yahoo vezérigazgatója tegnap jelentette be a cég új, mobilappok készítéséhez szánt fejlesztői csomagját, amely a cég saját hirdetési szolgáltatásait kombinálja a felvásárolt Flurry és Brightroll cégek technológiáival. Ennek célja, hogy a fejlesztők könnyebben állíthassanak be alkalmazásaikba reklámokat, videókat és böngészési funkciót, célzott natív hirdetésekkel együtt, majd ezeknek eredményét mérhessék is. A Yahoo fejlesztői csomag már elérhető a fejlesztők számára.

Beizzították a Flurryt

A Yahoo tavaly nyáron a Flurry nevű analitikai és hirdetési startupot, majd decemberben a Brightrollt is felvásárolta, ezek képezik a most bemutatott csomag alapját. A Flurry Analytics and Explorer a Flurry tavaly megjelent, Analytics szolgáltatásához érkezett frissítés, ami a mobilpiac vezető analitikai eszköze. Az eszközt a Yahoo bejelentése szerint 320 ezer fejlesztő használta, közel 630.000 alkalmazás fejlesztéséhez. A most kiadott frissítés valósidejű elemzéssel bővíti az analitikai eszköztárat.

A másik Flurry szolgáltatás, a Pulse is kapott frissítést. Az új SDK és a hozzá kapcsolódó backend szolgáltatás lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy az alkalmazás által generált adatokat megosszák (hirdető)partnereikkel, bármilyen további kód használata nélkül. Ez egyelőre fejlesztői előnézet verzióban van és két platformon, iOS és Android esetében érhető el.

Hirdetések, és egyszerű böngészés

A Yahoo alapvetően egy hirdetési platform, ennek kiterjesztését szolgálja a most bemutatott három, Yahoo brand alá tartozó eszköz is. A Yahoo App Publishing segítségével a fejlesztők natív, videós és közösségi hirdetéseket húzhatnak be a cég Gemini, Brightroll illetve Tumblr platformjairól. A cég bejelentette azt is, hogy a natív és videó hirdetések már Flurry SDK-n keresztül is elérhetők.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A cég nem mondott le a keresőjéről sem, amelyet az elmúlt időszakban igyekeznek új pozíciókba is betenni, például az Apple böngészőjében vagy Firefoxon is alapértelmezett helyet kapott több régióban is. A Yahoo most mobilfejlesztőknek is lehetővé teszi a keresőmező integrálását a Yahoo Search in Apps segítségével, amellyel nem csak a keresés, de a találatok is az app elhagyása nélkül kaphatóak vissza. A most bemutatott csomag utolsó eleme az App Marketing, amellyel (értelemszerűen) az alkalmazás potenciális felhasználóit lehet elérni, mobilos környezetben.

Az öt termék egyelőre ingyenes formában, fejlesztői előnézetként próbálható ki, a hivatalos indulásra a következő hetekben-hónapokban lehet számítani.

a címlapról