:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. február 17. 13:10

Youtube csatornát kaptak a kínai fejlesztők

A Google lokalizálta fejlesztői csatornájának tartalmát a kínaiak számára: az eredeti anyagok kínai felirattal tekinthetők meg, az egyedi tartalom pedig mandarin nyelven hangzik el.

A Google folytatja a kínai fejlesztők támogatását a Google Developers csatorna kínai verziójával. A hétfőn indult kezdeményezés a vállalat reményei szerint sok helyi fejlesztőnek nyújt majd segítséget androidos alkalmazások készítéséhez, amiket aztán terjeszthetnek az országban a Play Store-on - ami Kínában nem elérhető, mintegy 130 másik országban viszont igen.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A csatornán egyrészt az eredeti angol nyelvű anyagok találhatók meg kínai felirattal, az egyedi, célirányosan helyiek számára készített tartalom pedig mandarinul hallható. A Google Developers csatorna jelenleg mintegy 650 000 feliratkozóval rendelkezik, és hasznos forrásként szolgál az Android illetve az egyéb Google-technológiák iránt érdeklődő fejlesztőknek.

01:28
 

Welcome to the Chinese Google Developers YouTube channel

Még több videó

Mindez rendkívül vonzóvá teszi valószínűleg a kínai célközönség szemében is, ám az ország még mindig szigorúan szűri a Google szolgáltatásait. Tavaly óta minden Google szolgáltatást blokkol a kínai tűzfal, a Youtube pedig már ennél is régebben, 2009-ben vált elérhetetlenné az országban. A szigorú cenzúrát a helyiek VPN segítségével próbálják kijátszani, sok cég is ezzel a megoldással él, ha a Facebookot vagy Google-t szeretné üzleti célokhoz használni. A kínai fejlesztői csatorna így szintén fennakad a szűrőn, és csak ezzel a kerülővel lehet megtekinteni tartalmát.

Kínai fejlesztőkért

A Google nagy lépést tett tavaly novemberben a helyi fejlesztői közösség fejlődéséért, amikor lehetővé tette számukra is a fizetős tartalmak árusítását a Play Store-on, így lehetőségük nyílt az áruházat használó több mint 130 országból bevételt szerezni. Főleg a kisebb csapatok számára jelent nagy előrelépést, hogy alkalmazáson belüli vásárlásokkal, feliratkozásokkal, és fizetős apokkal pénzt is nyerhetnek az ismertség mellett.

a címlapról