Itt a Samsung-javítás a hallgatózó tévékre
Pontosította a nagy felháborodást kiváltó adatvédelmi nyilatkozatot a Samsung. A szoftver viselkedése ettől persze nem módosult és a cég továbbra is kiad harmadik félnek felhasználói adatokat.
Nincs olyan probléma, amin egy bekezdés alapos átszerkesztése ne segítene - a HWSW-hez hasonlóan a Samsung kommunikációs csapata is így gondolhatja, a cég ugyanis frissítette nagy felháborodást kiváltó adatvédelmi vállalását. A változások nem lényegiek, a hangvezérlés rendszere a jövőben is változatlanul működik tovább, ahogy az adatbiztonságra sem vállal további garanciákat a dél-koreai gyártó.
A pontosított szöveg egyértelműbbé teszi, hogy a tévé nem rögzít és továbbít minden egyes elhangzó szót, csupán a gombnyomásos (vagy hangos) aktiválás után kapcsol be ez a funkció. Az aktiválást a kijelzőn egy mikrofon jelzi, ez teszi egyértelművé, hogy a tévé valóban hallgatózik. Ez egyébként a rendszer működéséből fakadóan eddig is nyilvánvaló volt, a bulvárújságokat kivéve senki nem ebbe a működési elvbe kötött bele.
Na lássuk, hogyan működik
A Samsung blogbejegyzésben magyarázza, hogy a hangfelismerésre a cég SmartTV-i két, egymástól független rendszert használnak. Az első ("voice commands") a tévébe szerelt mikrofont használja és csupán néhány egyszerűbb hangparancsot ismer fel (csatornaváltás, hangosítás, halkítás). Ez a rendszer helyben, a tévé processzorán dolgozza fel a hangot, és internetes kapcsolat nélkül is működik. A tévé a hangot ilyenkor nem rögzíti, nem tárolja és nem is továbbítja semmilyen külső szolgáltatás felé.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
A második ("interactive voice commands") a távirányítóba szerelt mikrofont használja, a rendszer komplex kérdésekre is tud választ adni ("Ajánlj egy jó sci-fi filmet!"). Ez a rendszer a Nuance szerveroldali technológiáját használja, a beérkező hangot adatközpontokban dolgozza fel, és a válasz is ezekben születik meg. A rendszer internetes kapcsolat nélkül értelemszerűen nem működik. E szolgáltatás egyébként semmiben nem különbözik a Google Now, az Apple Siri vagy épp a Microsoft Cortana működésétől.
Még mindig a harmadik fél
Ahogy az eredeti beszámolóban is kiemeltük, a Samsung megoldásának kritikus pontja a harmadik fél bevonása a szolgáltatási láncba. Ugyanis amíg az említett Google-Apple-Microsoft rendszerek mind-mind házon belül működnek, harmadik fél érintése nélkül, a Samsung a Nuance által nyújtott szolgáltatást teszi elérhetővé tévéin keresztül. A dél-koreai cég ráadásul nem csak a nyers hanganyagot, hanem a szolgáltatás használatára vonatkozó analitikai és metaadatokat is megosztja a Nuance-szal, arra azonban, hogy e cég mire és hogyan használja ezeket, nincs megnyugtató válasz.