Indul a fitneszszolgáltatások konszolidációja
A menő sportcikkgyártónak számító Under Armour vásárolta fel a MyFitnessPal és Endomondo szolgáltatások fejlesztőit. A végösszeg 475 millió dollár lett, ezzel el is dördült a startpisztoly a fitneszszolgáltatások exitversenyében.
Felvásárolta a fitneszszolgátatások egyik legnagyobbikát, a MyFitnessPalt az Under Armour sportszergyártó. A MyFitnessPal mellett a bevásárlókosárba került az Endomondo is, a két szolgáltatásért együtt 475 millió dollárt fizetett a gyártó. A tervek szerint a két megvásárolt cég beolvad a vállalat Connected Fitness divíziójába és az UA Record szolgáltatás részeként folytatja működését.
Nagyot vettek
A MyFitnessPal mára hatalmassá nőtt. A szolgáltatásnak 80 millió felhasználója van jelenleg (októberben még csak 65 millió volt), adatbázisában pedig 4 millió étel adatai találhatóak meg, 28 millió recept társaságában. A szolgáltatás tehát gyorsan növekszik, nem csoda, hogy vonzó célpontot jelentett az Under Armour számára. Mobilappja is rendkívül népszerű, rendszeresen kerül fel például az Apple App Store toplistáinak élére.
Az Under Armour egyébként már fektetett online szolgáltatásokba, még 2013-ban vette meg a MapMyFitnesst, amely a cég Connected Fitness divíziójának alapjait képezi. Már ez a részleg adta ki az Under Armour UA Record alkalmazását, amely a MapMyFitness által lekövetett testmozgásokat új közösségi interakciókkal egészíti ki. A hálózattá bővülő UA Record most kiegészül a MyFitnessPal platformjával, ezzel egy csapásra az Under Armour vált a terület egyik vezető szereplőjévé.
A quantified self kulcsa a platform
Mára minden szereplő rájött, hogy a testmozgásra, biometrikus adatokra és egyéb, a testre vonatkozó kvantitatív adatok gyűjtése, kezelése és feldolgozása ugyanúgy platformprobléma, mint például az operációs rendszereké. Az adatok formátuma, az eszközök kooperációját lehetővé tévő API-k és kommunikációs szabványok, valamint az online szolgáltatások bemenetei és kimenetei pontosan úgy rendeződnek ökoszisztémákba, mind a számítástechnikai platformok. És ahogy az operációs rendszereknél, az edzéskövetésben is a platform tulajdonos diktálja az ütemet és akasztja le a bevételt.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A "quantified self" adatok önmagukban is érdekesek, de az igazán nagy dobást a holisztikus, a lépésszámlálást a futással, a kerékpározást az edzőtermi aktivitással összefűző, azt egységes felületen, egységes analitikával, egységesen feldolgozó rendszer jelenti. További kihívás összekötni ezt a táplálkozás, a testtömeg és más jellemzők adataival, amelyeket részben a felhasználó, részben újabb és újabb szenzorok biztosítanak. Ez az adattömeg tenné lehetővé, hogy a felhasználó ne csak a történeti adatokat tudja visszakövetni, hanem a rendszer prediktív elemekkel is bővüljön.
Az Under Armour stratégiája pontosan ezt az irányt követi. A vállalat már korábban ernyőszolgáltatássá fejlesztette a Connected Fitnesst, ezzel a bevásárlással pedig a platform tovább erősödik. Erre a cégnek szüksége is van, az elmúlt időszakban ugyanis az Apple és a Google is igyekszik rávetni magát erre a területre, de más szereplők, például a Nike vagy a Samsung is komoly erőforrásokat áldoz a saját platform kiépítésére. Az Under Armour most komoly lépéselőnyre tett szert a bevásárlással, igaz, hatalmas pénzügyi kockázatot is vállalat a cég.