Százmilliós naptárappot vett a Microsoft
Újabb startupot kebelezett be a Microsoft, a cég ezúttal a naptáralkalmazást fejlesztő Sunrise-t vette meg, több mint százmillió dollárért. Az iOS, Android és OS X platformokon elérhető app az akvizíciót követően változatlanul működik tovább.
Folytatja kereszplatformos offenzíváját a Microsoft: a cég a TechCrunch forrásai szerint felvásárolta az iOS-en és Androidon is roppant népszerű naptáralkalmazást fejlesztő Sunrise vállalatot. Az appkészítő több mint 100 millió dollár ellenében cserélt gazdát. A redmondi óriás egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.
Az app marad, a név változhat
Az elmúlt két évben 8.2 millió dolláros kockázati tőkét összekalapozó Sunrise alkalmazása nem csak mobileszközökön érhető el, ahhoz OS X-re készült asztali kliens, valamint egy webes felület is tartozik. Ezeken több különböző szolgáltatók naptáradatbázisa egy tető alá hozható, legyen szó a Google, az iCloud, a Microsoft Exchange naptárairól vagy valamelyik harmadik féltől származó támogatott szolgáltatásról - az adatokat a Sunrise az eszközök között természetesen folyamatosan szinkronizálja. A Google Play áruház adatai szerint valahol az ötszázezres és egymilliós telepített bázis között mozgó alkalmazás fejlesztőcsapatának tapasztalata egészen biztosan jól jön majd a Microsoft számára, azt előreláthatólag saját termékeinél is hasznosítja majd.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A frissen bekebelezett vállalat felhasználóinak jelenleg úgy tűnik nincs okuk aggodalomra, mert bár a redmondi cég valószínűleg saját háza táján is igába hajtja a szerzett technológiát, ez nem jelenti az önálló Sunrise-appok végét, azok jelenlegi állás szerint továbbra is változatlanul működnek majd - noha nincs kizárva, hogy a vállalat idővel valamilyen saját márkanév alá költözteti azokat, ahogy azt a decemberben felvásárolt Acompi emailapp esetében is tette.
Az Acompli és a Sunrise-akvizíció, továbbá az androidos, illetve iOS-es Office és Outlook alkalmazások kiadása is mutatja, hogy a Microsoft mostanában egyre inkább igyekszik megvetni a lábát a rivális rendszereken is. A mobilos üzleti levelezőklienst a vállalat egyébként tavaly decemberben vette meg, több mint 200 millió dollárért, mára pedig az alkalmazás a fentebb említett, frissült mobilos Outlookban, pontosabban annak márkaneve alatt kötött ki.
Az irodai appok még mindig kiemelten fontosak a Microsoft számára, nem csoda, hogy az egyes mobil platformokon is igyekszik bebetonozni azok pozícióját, nem sajnálva rá dollár-százmillióit. Az Acompli és a Sunrise felvásárlása emellett újabb lépést jelent a vállalat egyre inkább a cloud szolgáltatásokra támaszkodó stratégiájában, amelynek célja, hogy mind konzumer, mind pedig vállalati felhasználóit átterelje az önálló szoftverekről az előfizetéses, felhő alapú Office 365 csomagokra.