:

Szerző: Gálffy Csaba

2015. január 29. 12:00

Bejött Amerikának az LG

Nem tud kitörni meglévő pozíciójából az LG okostelefonos üzletága. Hiába az LG G3 sikere, a cég viszonylag szerény növekedést tudott elérni a negyedévben. A vállalat nyereséges évet zárt, a negyedik negyedév azonban veszteségbe csúszott.

Veszteséges lett az LG Electronics negyedik negyedéve, a cég 188 millió dollárnak megfelelő mínuszt könyvelt el. A teljes vállalat bevétele egyébként szerény ütemben nőni tudott, 13,3 milliárd dollárról 13,95 milliárd dollárra (illetve annak megfelelő koreai wonra). Az eredményt elsősorban a plazmatévék gyártásának leállítása, illetve az ahhoz kapcsolódó költségek húzták le, enélkül közel nullszaldós lett volna a vállalat negyedéves működése.

Kegyetlen verseny a telefonos piacon

Az előző negyedévben nagyon jól teljesített az LG okostelefonos üzletága, a 16 millió fölötti értékesítés rekordot jelentett a cég történetében. A felfelé ívelő trendet a gyártó nem tudta fenntartani, az okostelefonos értékesítés szerény ütemben tudott tovább nőni a most zárult három hónapban. A negyedévben 15,6 millió egységet szállított le a vállalat, ez 18 százalékos növekedés az előző év hasonló negyedévéhez képest. Növekedést azonban kizárólag Észak-Amerikában ért el a cég, itt 78 százalékkal, 2,49 millió telefonnal sikerült 5,7 millióra emelni az értékesítést. Ez azt jelenti, hogy az összes többi földrajzi régióban 120 ezerrel estek az eladások.

LG G3 - aranyba foglalhatják.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Az átlagos eladási ár az előző évhez képest nagyot esett. Míg 2013 végén 248 dollárnak megfelelő wont hozott egy telefon, a most zárt negyedévben csak 221 dollár ez a mutat (összehasonlításképp az iPhone-ok bőven 650 dollár fölötti ASP-vel rendelkeznek). A csökkenő árakat az LG a piacon beindult kegyetlen árversennyel magyarázza, amelyre a csökkenő dél-koreai kereslet (ahol az Apple az iPhone 6-tal hatalmasat ugrott) és a kedvezőtlen devizapiaci mozgások is rárakódtak.

A 2015-re vonatkozó kilátások sem túl biztatóak. A vállalat ugyan az okostelefonos piac további bővülésére számít, a piaci részesedésért azonban véres csata dúl a gyártók között, és az év folyamán a versenytársak is új, feljesztett portfólióval állnak elő. A vállalat idén igyekszik nagyobb hangsúlyt fektetni a prémium szegmensre, ahol az LG G3 utódja indul majd harcba, de emellett a stratégia része a portfólió hatékonyabbá tétele (értsd: karcsúsítása) is. A cég a globális terjeszkedés helyett a húzópiacokra igyekszik majd fókuszálni, vagyis néhány, különösen jól teljesítő régióra az elaprózott globális jelenlét helyett.

Szórakoztató elektronika

Nem sikerült növekedést elérni a szórakoztató elektronika piacán, a negyedévben hajszálpontosan ugyanakkora bevételt ért el a vállalat, mint 2013 végén, 4,96 milliárd dollárt. A karácsonyi szezon hagyományosan erősnek számít ezen a területen, azonban a növekvő verseny miatt az üzemi eredményhányad nullára esett (az előző évben elért 2,8 százalékkal szemben).

A 2015-ös kiáltás stabil, de borús. Az OLED és UHD tévék jelentik idén a prémium (vagyis profitábilisan megcélozható) szegmenseket, ezek növekedni is fognak. Ezt persze minden gyártó látja és egységesen ezekre a piacokra fókuszál, így már itt is öldöklő a verseny. Az LG erre a termékmix átalakításával, költségcsökkentéssel és a prémium modellekre való fókuszálással igyekszik reagálni - néhány hónap múlva meglátjuk, milyen sikerrel.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.