Zenei előnézetet kap a Spotify
Egyszerűbben találhatnak új kedvenceket a Spotify felhasználói. A vállalat újonnan bevezetett Touch Preview funkciójának köszönhetően az egyes zeneszámokba azok megnyitása nélkül is lehetőség van belehallgatni, továbbá a kapcsolódó dalok is egy mozdulattal elérhetők - egyelőre azonban csak iOS-en.
Frissül Spotify: a legnépszerűbb zenei streaming app fejlesztői most az új zenék felfedését igyekeztek egy fokkal könnyebbé tenni a felhasználók számára, méghozzá egészen intuitív módon. Míg a legtöbb hasonló megoldás kimerül abban, hogy az adott alkalmazás a zeneszámok mellé felsorol néhány kapcsolódó előadót, a Spotify Touch Preview néven debütáló új funkciója lehetőséget ad, hogy a felhasználók meghallgassanak egy-egy rövid részletet a felajánlott számokból.
Az opció az alkalmazáson belül bárhonnan elindítható: a kiválasztott zeneszámot nyomva tartva abból az app egy 30 másodperces részlet lejátszásába kezd, miközben az előnézetet segítő, látványos UI-t is megjeleníti. A felületen az egyes előadók albumborítói csempeszerűen helyezkednek el, ezeken ujjunkat egy másik számra áthúzva a szoftver automatikusan átvált annak lejátszására - ha pedig valamelyik megtetszik, arra a szokott módon röviden rábökve a teljes szám is meghallgatható, illetve elmenthető. A szolgáltatásban már 2013-ban is találkozhattunk előnézeti funkcióval, ám az egy későbbi ráncfelvarrás során eltűnt az appból.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az egyes számok elmentésében is akad újítás, a Spotify ugyanis már gesztustámogatással is kiegészül: az alkalmazásban a Tindertől kölcsönzött módszerrel balra, illetve jobbra húzással menthetjük a kedvenceket a My Music könyvtárba, vagy adhatjuk hozzá a meghallgatásra váró dalok listájához. A zenestreaming-szolgáltatás új funkciói már elérhetők, egyelőre azonban a csak iOS-en. A többi platformnak úgy tűnik egy ideig még várnia kell, a vállalat szerint ugyanakkor az újítások hamarosan azokra is megérkeznek.
A frissítéssel a vállalat határozottan jól indítja az idei évet - igaz, a 2014-es teljesítményre sem lehetett panasz, miután amellett, hogy a cég jelentősen átrajzolta mobilappjait, tavaly májusban a komoly mérföldkőnek számító 10 milliós fizetős felhasználószámot is sikerült meglépnie, ami az egy évvel korábbi értékhez képest csaknem 4 milliós növekedést jelentett. A csupán az ingyenes szolgáltatásokat igénybe vevő aktív felhasználókat is hozzászámolva a növekedés még látványosabb, miután azok száma a 2013 eleji 24 millióról valamivel több mint egy év alatt 40 millióra ugrott.