Mobilfizetési szolgáltatást vesz a Google?
Hamarosan a Google markába kerülhet az éppen a keresőóriás egyik ellensúlyaként létrehozott Softcard (született: ISIS) mobilfizetési megoldás. A Verizon, az AT&T és a T-Mobile közös kezdeményezése az utóbbi időben nem teljesít túl jól, egyes források szerint már folynak a tárgyalások az akvizícióval kapcsolatban.
Hamarosan még nagyobb szeletet hasíthat ki magának a Google a mobilfizetés piacából, a vállalat ugyanis megkezdte a tárgyalásokat a Softcard felvásárlásával kapcsolatban - legalábbis a TechCrunch forrásai szerint. A keresőóriás által kiszemelt vállalat egy a Google Wallethez illetve az Apple Payhez hasonló NFC-s fizetési szolgáltatás fejleszt. A cég 2010-ben bukkant fel, eleinte még Isis Mobile Wallet néven, ezt azonban tavaly, a hasonló nevű terroristacsoport térnyerése miatt érthető módon megváltoztatták.
Elfogadóhelyből nincs hiány
A most kilátásba helyezett akvizíció azért különösen érdekes, mert a Softcardot három mobilszolgáltató, a Verizon, az AT&T és a T-Mobile hozta létre, éppen azért, hogy a Google Walletet kibillentsék vezető pozíciójából a mobilfizetés piacán, a Verizon még le is tiltotta a keresőóriás megoldását készülékein - most azonban nagyon úgy tűnik, hogy a kezdeményezés visszafelé sül el, és az ingatag lábakon álló mobiltárca végül a Google sorait fogja erősíteni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Softcard egyébként a MasterCard tulajdonában lévő C-SAM mobiltárca- és a Gemalto mobilfizetési platformokat használja. A vállalat mobilalkalmazásával Android és Windows Phone rendszerre is felköltöztethetők a bankkártyák (legalábbis azok amelyeknél az adott pénzintézet is támogatja a szoftvert), az iOS-es app viszont egyelőre kimaradt a portfólióból, mivel az iPhone továbbra sem teszi elérhetővé az NFC-chipet külső fejlesztők számára. Bár csak az Egyesült Államokban működik, itt a vállalat több mint 200 ezer elfogadóhelyet tudhat magáénak, köztük például a Subway és McDonald's étteremláncokat.
Nem megy a bolt
A viszonylag nagy elérés és a három mobilszolgáltató által befektetett több százmillió dollár ellenére a szolgáltatás az utóbbi időben nem teljesített túl fényesen - amelyen az Apple Pay megjelenése csak tovább rontott - így idén január elején mintegy 60 dolgozójától vált meg. Bár a Softcard hivatalos információt erről nem adott, a TechCrunch értesülései szerint volt olyan időszak, mikor a vállalat havi mintegy 15 millió dollárt égetett el.
Miután a Google-nek már van saját, mobilfizetési szolgáltatása - amely ráadásul maga is több mint 300 ezer elfogadóhellyel kompatibilis - a cégnek valószínűleg a Softcard ügyfélbázisára fáj a foga. A kiszivárgott információk alapján, a tervezett vételár százmillió dollár alatt lesz, nincs tehát kétség afelől, hogy a mobilszolgáltatók által létrehozott fizetési megoldás egy ideje már zuhanórepülésbe kezdett.
A felvásárlással beindulhat lassan a konszolidálódás a mobilfizetési platformok között - ezek között egyébként ugyanúgy háború van, mint a telefonos operációs rendszerek, vagy épp a vezetéknélküli töltési szabványok között. Egyelőre egyik platform sem rendelkezik domináns piaci erővel, az Apple Pay bejelentkezésével pedig tovább fragmentálódott a piac.