Búcsúzik a Google Glass - legalábbis egy időre
Néhány napon belül véget ér a Google Glass Explorer program, ezzel pedig az okosszemüveg gyártása és forgalmazása is megszűnik - jelentette be a vállalat. A készülékért felelős fejlesztőcsapat a jövőben Tony Fadell Nest-vezér felügyelete alatt dolgozik tovább az eszköz következő generációján.
Leáll a Google okosszemüvegéhez kapcsolódó Explorer program, amelynek keretében eleinte az érdeklődő fejlesztők, később pedig bárki megvásárolhatta a készüléket. Aki tehát eddig nem csapott le a Glassra, annak már csak néhány napja van az 1500 dolláros vételár kicsengetésére, január 19-én ugyanis végéhez érkezik a 2013-ban elrajtolt kezdeményezés és a vállalat beszünteti az eszköz árusítását.
Új vezér a projekt élén
A látszat ellenére a döntés a Google szerint korántsem jelenti a Glass végét, a vállalat csupán a jelenlegi "nyílt béta" formával számol le. Ezzel párhuzamosan a szemüveg kikerül az elsősorban kísérleti projektekkel foglalkozó, rejtélyes Google X részleg felügyelete alól. A kormánykerék a keresőóriás által felvásárolt Nest vezérigazgatójához és társalapítójához, Tony Fadellhez kerül át. A projekten dolgozó fejlesztőcsapat ugyanakkor változatlan marad, azt továbbra is Ivy Ross vezeti majd. Az okostermosztátot fejlesztő céget a Google 2014 elején 3,2 milliárd dollárért vette meg.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Fadell tapasztalatai hasznosnak bizonyulhatnak a területen, a Nest-vezér ugyanis korábban többek között az Apple-nek is dolgozott, ahol lényegében az iPod atyja volt, később pedig a vállalat kapcsolódó termékstratégiájának kidolgozásáért felelt. Egyelőre nem tudni, hogy a Glass következő, vélhetően már a szélesebb körű konzumer és vállalati piacra szánt verziójában milyen újítások várhatók, a Google továbbá arról sem beszélt, mikorra tervezi az új változat kiadását. Mindenesetre ha a cég kiterjedtebb felhasználói bázist akar felépíteni magának, még biztosan meg kell másznia néhány lépcsőfokot, mire az eszköz "proof-of-concept" státuszból a potenciális vásárolók számára ténylegesen vonzó termékké válik. Az 1500 dolláros ár lefaragása jó első lépés lenne.
A vállalati szektorban a jövő?
Ez ugyanakkor főleg a konzumer területre igaz. A vállalati felhasználók többnyire valamilyen célszerszámként használják a készüléket, például terméklisták gyors megtekintéséhez leltárazás közben, vagy különböző javítási munkák közvetítésére az adott cég központjába, ahonnan az operátorok utasításokat is küldhetnek az eszköz kijelzőjére. Ezekhez a feladatokhoz már a Glass jelenlegi verziója is használható - és akad is néhány vállalat, amely felszerelte dolgozóit a Google okosszemüvegével. Számukra a Google az Explorer program lezárulta után is biztosít majd támogatást, de az egyelőre nem világos, hogy a többi vásárló továbbra is kap-e frissítéseket a készülékhez.
Noha a támogatás marad, új készülékeket már a cégek sem vehetnek, a keresőóriás ugyanis a termék gyártását és forgalmazását is teljesen megszünteti. A következő generáció egy darabig valószínűleg várat majd magára, ugyanakkor az sem lehetetlen, hogy már jövőre feltűnik: a Google már az ambiciózus Project Ara moduláris telefonnál bemutatta, képes meglepően gyorsan eljutni a koncepció szintjéről a gyakorlati megvalósításig.